Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Davie Defence, wiodący dostawca rozwiązań w sektorze obronnym i morskim, ogłosił dziś kompleksowy plan rozwoju swojej stoczni w rejonie Gulf Coast w Teksasie. Projekt zakłada znaczną rozbudowę infrastruktury, modernizację zaplecza technicznego oraz inwestycje w innowacyjne technologie produkcyjne i remontowe.
Davie, wiodący międzynarodowy producent lodołamaczy i innych specjalistycznych statków, ogłosił dziś zamiar nabycia aktywów stoczniowych w Galveston i Port Arthur od Gulf Copper & Manufacturing Corporation, teksańskiego lidera w dziedzinie napraw statków, budowy i usług morskich.
W 2025 r. zbiornikowce ładujące ropę naftowa w terminalach amerykańskich będą miały dużo pracy. Eksport Stanów Zjednoczonych utrzymał się na stabilnym poziomie w 2024 r. 4,1 mln baryłek dziennie w okresie styczeń-grudzień 2024 r. To zapewniło dostawcom ropy z USA 9,3% udział w światowym handlu. Eksport z Zatoki Perskiej utrzymała się na poziomie 17,5 mln baryłek dziennie w 2024 r. Stanowiło to 40% globalnej podaży w handlu ropą naftową.
Dlaczego Trump chce kupić Grenlandię, odzyskać Kanał Panamski i połączyć Kanadę? Program Trumpa „America First” przełoży się na pewno nie tylko na działania wewnętrzne, ale również na aktywności Stanów Zjednoczonych na globalnej mapie świata. Będzie to miało również wpływ na transport morski, porty i całą globalną logistykę. Nowe akcenty zmienią pozycję wielu regionów. Bałtyk na pewno przegra z Pacyfikiem. Ale może na tym skorzystać polska gospodarka i polskie porty.
Po przejściu burzy tropikalnej Beryl, główne porty w Teksasie, w tym Houston i Galveston, są gotowe wznowić swoją działalność. Porty te zostały zamknięte w niedzielę 7 lipca, tuż przed tym kiedy huragan Beryl uderzył w stan Teksas wczesnym rankiem w poniedziałek 8 lipca. Skutki burzy były poważne, powodując rozległe powodzie oraz przerwy w dostawie prądu.
Do groźnej sytuacji doszło w środę rano na wyspie Pelican w pobliżu miasta Galveston w stanie Teksas. Barka transportowa zderzyła się z nieczynnym mostem kolejowym, łączącym uczelnię miasto z tamtejszą uczelnią (Texas Agricultural and Mechanical University). W wyniku kolizji doszło do wycieku ropy do rzeki.
Meyer Werft podpisał umowę z jedną z największych firm oferujących rejsy wycieczkowe, Carnival Corporation. W ramach porozumienia podpisały kontrakt na budowę kolejnego, nowoczesnego wycieczkowca dla Carnival Cruise.
Inspektorzy z US Coast Guard na obszar Houston-Galveston dokonali niespodziewanego odkrycia w trakcie kontroli kontenerów znajdujących się w porcie. W jednym z nich znajdował się... pies. Zwierzęciem natychmiast zajęli się funkcjonariusze oraz ratownicy. Zdaniem specjalistów znajdowało się w zamknięciu przez ponad tydzień.
Rok 2023 był kolejnym pozytywnym okresem dla handlu ropą naftową, pomimo wysokich cen i ryzyka recesji gospodarczej. W okresie styczeń-grudzień 2023 r. światowe przeładunki ropy naftowej wzrosły o 5,3% r/r informuje Banchero Costa Research, powołując się na dane wynikające z obserwacji ruchu statków przez Refinitiv, z wyłączeniem całego handlu kabotażowego. Ten wzrostowy trend zanotowano również w Gdańsku i Gdyni, głównych paliwowych portach Polski.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim