W należącej do Damen stoczni w Galati odbyło się wodowanie trzeciego patrolowca (Offshore Patrol Vessel, OPV) typu Yarmook, przyszłego PNS Yamama (F-274), która wejdzie w skład pakistańskich sił morskich. To kolejny okręt, który powstaje w tej stoczni dla zagranicznego klienta, gdy sama Rumunia ma problem z modernizacją swoich sił morskich.
Ministerstwo Obrony Rumunii poinformowało o planach unieważnienia przedsięwzięcia, mającego wzmocnić morski potencjał kraju. Jest to pokłosie anulowania kontraktu z koncernem Naval Group na budowę serii nowych okrętów figurujących jako "korwety wielozadaniowe".
Załoga HNLMS Groningen (P843), wykonująca zadania w związku z zwalczaniem przemytu narkotyków na Karaibach, dokonała zatrzymania łodzi wykorzystywanej przez przestępców do dostarczania nielegalnych substancji. To kolejny epizod trwającej od lat walki międzynarodowych sił morskich z przemytnikami.
W stoczni Damen Shipyards Galati w Rumunii odbyła się 12 września br. ceremonia wodowania przyszłego PNS Hunain, jednego z serii morskich okrętów patrolowych (Offshore Patrol Vessel, OPV), zaliczanego również do klasy korweta, które stocznia buduje dla pakistańskich sił morskich. Damen otrzymał kontrakt na budowę okrętu po pomyślnej dostawie dwóch poprzedników, PNS Yarmook i PNS Tabuk w 2020 roku.
Ten rok jest kamieniem milowym dla stoczni Damen Shipyards Galati w Rumunii, ponieważ zakład obchodzi 130 lat działalności. Wchodząca w skład grupy Damen Shipyards od 1999 roku stocznia Galati była odpowiedzialna za dostarczenie niektórych z największych i najbardziej skomplikowanych jednostek w historii firmy i wciąż odgrywa ważną rolę w rozwoju portfela Damen.
Władze kraju anulowały kontrakt na budowę serii nowych okrętów figurujących jako "korwety wielozadaniowe". Okręty miały zostać wyprodukowane przez francuską firmę Naval Group.
Zgodnie z informacjami, jakie przekazaliśmy w kwietniu, Rumunia ruszyła z modernizacją linii kolejowej w porcie Gałacz nad Dunajem, co ma ułatwić transport ukraińskich towarów.
80 tys. ton ukraińskich zbóż dotarło z Ukrainy do rumuńskiego portu w Konstancy. Zarząd portu potwierdza, że w najbliższym czasie spodziewa się kolejnych dostaw.
Stocznia Damen Shipyards Galati w Rumunii zwodowała piąty z serii sześciu statków klasy Island dla kanadyjskiego armatora promowego – BC Ferries.
W rumuńskiej stoczni Damen Shipyards Galati zwodował czwarty zasilany bateriami prom klasy Island dla armatora BC Ferries.
Wiatr wieje od Wschodu. Chiny liderem produkcji turbin wiatrowych
Rozpoczęto postępowania w sprawie linii kablowych dla MFW Bałtyk III
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?
Trzy szczecińskie firmy zjednoczyły siły. Chcą budować dostępne cenowo ekologiczne łodzie motorowe dla Europy
Vestas dokona chrztu nowego kontenerowca napędzanego metanolem we flocie Maersk