Tegoroczny Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego w Kielcach obfituje w wiele wydarzeń, w tym umów między różnymi podmiotami, celem realizacji konkretnych przedsięwzięć. 4 września Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej i i ICEYE Polska, podpisały list intencyjny dotyczący współpracy przy rozwoju systemu Digital Baltic.
Największy światowy stoczniowiec pod względem wartości zamówień, HD Hyundai Heavy Industries, ogłosił plan fuzji ze stocznią HD Hyundai Mipo – podał w czwartek dziennik „Chosun Daily”. Celem jest rozszerzenie oferty w zakresie sektora obronnego i udział w amerykańsko-koreańskim partnerstwie stoczniowym.
Ogłoszone przez Koreę Płd. inwestycje w amerykański sektor stoczniowy, choć są znaczące, to przynajmniej w krótkiej perspektywie nie zagrożą bezpośrednio pozycji Chin jako światowego lidera w tej branży – podał w środę dziennik „South China Morning Post” powołując się na ekspertów.
W Chinach oficjalnie zakończyła się trwająca od sześciu lat fuzja dwóch wielkich grup stoczniowych: China State Shipbbuilding Corporation i China Shipbuilding Industry Corporation.
Światowe media podają, że szanghajska giełda prawdopodobnie zatwierdziła planowaną fuzję dwóch wielkich spółek stoczniowych: China State Shipbuilding Corporation (CSSC) oraz China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC). Jeśli połączenie dojdzie do skutku, powstanie największy na świecie stoczniowy konglomerat.
Holland Home of Wind Energy (HHWE) i NMT-IRO ogłosili, że HHWE oficjalnie połączy się z NMT-IRO z dniem 1 stycznia 2026 r. Propozycja fuzji została zatwierdzona przez HHWE podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, przy silnym poparciu członków organizacji. Fuzja ta stanowi istotny krok w kierunku wzmocnienia międzynarodowej pozycji holenderskiego sektora energetyki wiatrowej offshore.
Aker Arctic, fiński lider w projektowaniu lodołamaczy i statków o klasie lodowej, połączy się z inną fińską firmą projektową Bluetech, z którą od lat współpracuje. Fuzja ma wzmocnić fińskie kompetencje w budowie lodołamaczy szczególnie z myślą o rynku północnoamerykańskim.
Najwyższa Izba Kontroli nie ma prawa dokonywać kontroli w Orlenie, nie ma też kompetencji, by oceniać biznesowe aspekty fuzji Orlenu i Lotosu - oświadczył we wtorek b. prezes koncernu, dziś europoseł PiS Daniel Obajtek. Według NIK fuzja nie miała podstaw ekonomicznych.
Połączenie Orlenu i Grupy Lotos nie miało solidnego uzasadnienia ekonomicznego - poinformował we wtorek prezes Najwyższej Izby Kontroli Marian Banaś prezentując wyniki kontroli izby "Połączenie Orlen SA z Grupą Lotos SA". Dodał, że część aktywów Lotosu sprzedano o 5 mld zł poniżej ich wartości rynkowej
Na początku kwietnia przedstawiciele południowokoreańskiej stoczni Hanwha Ocean z siedzibą w Geoje spotkali się w Polsce z przedstawicielami prasy, aby przedstawić nowe informacje na temat oferty na okręty podwodne dla Marynarki Wojennej w ramach programu „Orka”. Największe zainteresowanie budzi temat rozwiązania pomostowego w postaci okrętu podwodnego celem utrzymania gotowości operacyjnej sił morskich.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?