• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu

Cyfrowy Bałtyk przyszłością bezpieczeństwa morskiego. Dwie firmy podpisały list intencyjny

Tegoroczny Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego w Kielcach obfituje w wiele wydarzeń, w tym umów między różnymi podmiotami, celem realizacji konkretnych przedsięwzięć. 4 września Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej i i ICEYE Polska, podpisały list intencyjny dotyczący współpracy przy rozwoju systemu Digital Baltic.

04.09.2025, 21:37
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Wielkie koreańskie stocznie połączą się

Największy światowy stoczniowiec pod względem wartości zamówień, HD Hyundai Heavy Industries, ogłosił plan fuzji ze stocznią HD Hyundai Mipo – podał w czwartek dziennik „Chosun Daily”. Celem jest rozszerzenie oferty w zakresie sektora obronnego i udział w amerykańsko-koreańskim partnerstwie stoczniowym.

28.08.2025, 10:32
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Media: południowokoreańskie inwestycje w stocznie w USA nie zagrożą pozycji Chin

Ogłoszone przez Koreę Płd. inwestycje w amerykański sektor stoczniowy, choć są znaczące, to przynajmniej w krótkiej perspektywie nie zagrożą bezpośrednio pozycji Chin jako światowego lidera w tej branży – podał w środę dziennik „South China Morning Post” powołując się na ekspertów.

27.08.2025, 09:02
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Powstał nowy stoczniowy kolos. Ma 17% światowych zamówień

W Chinach oficjalnie zakończyła się trwająca od sześciu lat fuzja dwóch wielkich grup stoczniowych: China State Shipbbuilding Corporation i China Shipbuilding Industry Corporation.

20.08.2025, 14:21

W Chinach powstanie największa grupa stoczniowa świata. Fuzja najpewniej zatwierdzona

Światowe media podają, że szanghajska giełda prawdopodobnie zatwierdziła planowaną fuzję dwóch wielkich spółek stoczniowych: China State Shipbuilding Corporation (CSSC) oraz China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC). Jeśli połączenie dojdzie do skutku, powstanie największy na świecie stoczniowy konglomerat.

09.07.2025, 11:27
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

HHWE i NMT-IRO łączą siły – nowy etap dla holenderskiej morskiej energetyki wiatrowej

Holland Home of Wind Energy (HHWE) i NMT-IRO ogłosili, że HHWE oficjalnie połączy się z NMT-IRO z dniem 1 stycznia 2026 r. Propozycja fuzji została zatwierdzona przez HHWE podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, przy silnym poparciu członków organizacji. Fuzja ta stanowi istotny krok w kierunku wzmocnienia międzynarodowej pozycji holenderskiego sektora energetyki wiatrowej offshore.

25.05.2025, 16:19
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Połączenie firm specjalizujących się w lodołamaczach

Aker Arctic, fiński lider w projektowaniu lodołamaczy i statków o klasie lodowej, połączy się z inną fińską firmą projektową Bluetech, z którą od lat współpracuje. Fuzja ma wzmocnić fińskie kompetencje w budowie lodołamaczy szczególnie z myślą o rynku północnoamerykańskim.

19.05.2025, 14:53
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Obajtek o raporcie NIK w sprawie fuzji Orlenu z Lotosem: "nie ma prawa"

Najwyższa Izba Kontroli nie ma prawa dokonywać kontroli w Orlenie, nie ma też kompetencji, by oceniać biznesowe aspekty fuzji Orlenu i Lotosu - oświadczył we wtorek b. prezes koncernu, dziś europoseł PiS Daniel Obajtek. Według NIK fuzja nie miała podstaw ekonomicznych.

15.04.2025, 15:45
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

NIK: fuzja Orlenu z Lotosem bez solidnego uzasadnienia ekonomicznego

Połączenie Orlenu i Grupy Lotos nie miało solidnego uzasadnienia ekonomicznego - poinformował we wtorek prezes Najwyższej Izby Kontroli Marian Banaś prezentując wyniki kontroli izby "Połączenie Orlen SA z Grupą Lotos SA". Dodał, że część aktywów Lotosu sprzedano o 5 mld zł poniżej ich wartości rynkowej

15.04.2025, 11:38
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Koreańskie nowości w sprawie „Orki”. Oferta obejmuje rozwiązanie pomostowe dla polskiej Marynarki Wojennej

Na początku kwietnia przedstawiciele południowokoreańskiej stoczni Hanwha Ocean z siedzibą w Geoje spotkali się w Polsce z przedstawicielami prasy, aby przedstawić nowe informacje na temat oferty na okręty podwodne dla Marynarki Wojennej w ramach programu „Orka”. Największe zainteresowanie budzi temat rozwiązania pomostowego w postaci okrętu podwodnego celem utrzymania gotowości operacyjnej sił morskich.

07.04.2025, 20:41
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.