Kwiecień to kolejny miesiąc, w którym dochodziło do groźnych ataków na statki handlowe, które w mniejszej ilości, ale nadal kontynuują swoje podróże przez Morze Czerwone oraz Zatokę Adeńską. Jak podają międzynarodowe źródła analityczne, w tym Clarksons Research takich przejść statków w zależności od ich typów jest o wiele mniej niż wcześniej. Chodzi o spadki rzędu od około 70 % do nawet 90 % statków różnych typów przepływających mniej przez te niebezpieczne rejony w stosunku do okresu grudnia 2023 roku.
W dynamicznym świecie inżynierii morskiej i w obliczu rosnącego znaczenia zielonej energetyki rola biur projektujących statki jest nie do przecenienia. Służą one zmaterializowaniu wymogów armatora oraz poszukiwaniu skutecznych i ekonomicznych rozwiązań odpowiadających na potrzeby zmieniającego się rynku, zgodnych z rosnącymi wymogami środowiskowymi oraz wspierających zrównoważony rozwój transportu morskiego.
Wybudowany w Korei rosyjski FSU Saam, który miał służyć jako hub przeładunkowy dla LNG wydobywanego w Arktyce, od ponad pół roku stoi bezczynnie na wybrzeżu Morza Barentsa i czeka, aż będzie mógł się przydać.
Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Energia i magazynowanie - rozmowa z Barbarą Adamską - prezeską PSME " jest już w sieci!
Po czterech miesiącach holowania z koreańskiej stoczni, pływający magazyn LNG należący do rosyjskiego koncernu Novatek wpłynął na wody Arktyki. Docelowo, jednostka zacumuje niedaleko murmańska i będzie służyć jako terminal przeładunkowy dla rosyjskiego eksportu gazu.
Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Jak dobrze zacząć, czyli systemy wspomagające projektowanie?" jest już w sieci! Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy ekspertkę Katarzynę Więckiewicz-Dominiczak z e-engineer.
Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.
Najnowszy odcinek Uwaga Wodór! pt. "Energetyka jądrowa - czy w Polsce się to uda?" jest już w sieci! Prowadzący Paweł Trojanowski i Jakub Pikulski, zaprosili do rozmowy profesora Ludwika Pieńkowskiego, wykładowcę AGH i eksperta KGHM - z którym poruszają tematykę energetyki atomowej.
Na pokładzie Guadalupe Explorer ponownie dostarczono zapasy surowca na potrzeby gazoportu w Policach. Ma to związek z uruchomieniem produkcji w nowym kompleksie "Polimery Police", którego projekt jest realizowany przez Grupę Azoty Polyolefins S.A. To budowa zintegrowanego kompleksu chemicznego, obejmującego instalację odpowiedniej infrastruktury do produkcji polimerów w postaci propylenu i polipropylenu.
We wtorek 27 marca na terenie Morskiego Terminalu Gazowego w Policach miała miejsce pierwsza dostawa etylenu w ramach projektu Polimery Police. Gazowiec Gaschem Rhonedostarczył do Spółki Grupa Azoty Polyolefins S.A. pierwsze 3 500 ton surowca. Roczne zapotrzebowanie na etylen Spółka szacuje na ok. 13 000 ton.
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce
Katarzyna Duber-Stachurska nową prezes PARP
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?