Na pokładzie statku przeznaczonego do transportu samochodów i konteneroów, Grande Brasile, pojawił się ogień. Natychmiast została zorganizowana akcja ratunkowa, w której brały udział służby z Belgii, Francji, Holandii i Wielkiej Brytanii.
Zespół nurków głębinowych z Perth odkrył wrak holenderskiego okrętu podwodnego HNLMS K XI u wybrzeży Fremantle w Australii Zachodniej. Jednostka Królewskiej Marynarki Wojennej Holandii (Koninklijke Marine) brał udział w działaniach wojennych na Pacytfiku podczas II wojny światowej, stanowiąc również świadectwo historycznych więzi między Australią a Holandią.
Dwie firmy podpisały 8 stycznia br. umowę w sprawie współpracy na rozwój transportu typu ro-ro w Australii i dostawy rozwiązania EcoTow, zapewniając tym samym niskoemisyjną usługę holowniczą. Wiąże się to również z obsługą przyjaznych środowisku statków przeznaczonych do transportu samochodów, podczas zawijania przez nie do portów.
Około tysiąca marynarzy pracujących na 56 statkach Polskiej Żeglugi Morskiej spędzi tegoroczne święta Bożego Narodzenia na morzach, oceanach lub w portach – poinformował PŻM. Załogi świętować będą m.in. na Atlantyku i Morzu Filipińskim.
Posąg Neptuna, przez lata zdobiący Bulwar Nadmorski na Helu i stanowiący symbol tego nadmorskiego miasta, wyruszył w podróż na drugi koniec świata, do Australii. Firma Kuszner Cargo Port zleciła wykonanie operacji firmie Danpol, specjalizującej się zabezpieczaniu ładunków do transportu wszelkiego rodzaju, produkcji skrzyń transportowych i innych drewnianych opakowań. Jej głównym zadaniem było bezpieczne zapakowanie posągu przed rozpoczęciem dalekomorskiej podróży. Przedsięwzięcie wymagało precyzji, zaangażowania specjalistów i ni
W australijskim porcie Fremantle doszło do niebezpiecznej kolizji: 333-metrowy kontenerowiec Maersk Shekou zdryfował na 55-metrowy żaglowiec szkoleniowy. Dwie osoby odniosły obrażenia.
Wraz z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój, firmy żeglugowe skupione na transporcie samochodowym i ciężarowym wprowadzają bardziej przyjazne dla środowiska metody, aby sprostać wymaganiom klientów, jednocześnie chroniąc oceany i życie morskie. Aby sprostać wyzwaniom w związku z dekarbonizacją żeglugi firmy decydują się m.in. na zwiększanie wykorzystania biopaliw i inwestycje w nisko- i zeroemisyjne statki, przyjazne środowisku.
Pierwszy miesiąc roku to okres wielu różnorodnych niebezpiecznych zdarzeń szkodowych, które pojawiły się w międzynarodowej żegludze. Oprócz zwyczajowych szkód wynikających z niebezpieczeństw morza (ang. perils of the sea) wzrastały zagrożenia ryzykami wojny (ang. war risks) w najbardziej zapalnych obecnie regionach świata. Wysokie zagrożenie nadal występowało na Morzu Czarnym. Dalsza intensyfikacja niebezpieczeństw postępowała na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej.
Pojazdy elektryczne znalazły już miejsce na stałe w naszym codziennym życiu. Nietrudno zauważyć, że w wielu miastach użytkowanie samochodów elektrycznych, skuterów, hulajnóg i rowerów z wspomaganiem bateryjnym stało się codziennością. Wszystkie te urządzenia przewożone są na masową skalę statkami. Mniejsze jednostki w kontenerach. Samochody statkami ro-ro lub promami samochodowo-pasażerskimi. Transport tych urządzeń to wyzwanie nie tylko dla armatorów, ale również dla terminali ro-ro.
Na południe od portu kontenerowego Fremantle w Australii, w miejscowości Kwinana, ma powstać nowy terminal kontenerowy. Preferowaną lokalizację wskazał rząd Australii Zachodniej.
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej