Grupa CMA CGM ogłosiła podpisanie umowy nabycia 20% udziałów w Eurogate Container Terminal Hamburg (CTH). To strategiczna decyzja jednego z największych armatorów na świecie, która wzmacnia jego obecność w jednym z kluczowych portów Europy Północnej.
Przed południem w EUROGATE Container Terminal Wilhelmshaven odbyła się uroczystość chrztu najnowszego kontenerowca, który dołączył do floty niemieckiego przewoźnika. Wilhelmshaven Express jest dwunastym i zarazem ostatnim ze swojej serii, która w ostatnim czasie została dostarczona do Hapag-Lloyd, wpisując się w plany rozwojowe firmy, w tym wdrażanie innowacji w żegludze, z myślą o optymalizacji zużycia energii i paliwa oraz dekarbonizacji.
Podejście do portu Waltershofer Hafen od strony Łaby ma zostać ulepszone, a dodatkowe place terminalowe zostaną utworzone. Żegluga w kierunku terminali kontenerowych Buchardkai (CTB) i terminalu kontenerowego Hamburg (CTH) będzie łatwiejsza i szybsza. Nowe tereny pod operacje terminalowe stworzą dodatkową przepustowość i umożliwią dalszą modernizację operacji przepustowości kontenerów.
Opublikowany przez Actia Forum raport w ramach cyklu Port Monitor - „The annual results of the largest European container ports in 2024” pokazał, że w 2024 roku europejskie porty kontenerowe odnotowały wyraźne ożywienie, odbijając się po spadkach z roku 2023. Dziesięć największych europejskich portów kontenerowych obsłużyło w 2024 roku prawie 65 milionów TEU, co stanowi wzrost o 5,8% w porównaniu do 2023 roku.
3 kwietnia do terminalu Eurogate Wilhelmshaven (Container Terminal Wilhelmshaven, CTW) wpłynął statek należący do niemieckiego przewoźnika Hapag Lloyd, Damietta Express. Był to pierwszy kontenerowiec, który przybył tam w ramach linii Gemini Service NE1, stanowiącej część Gemini Cooperation. Co istotne, dostarczone kontenery, z pomocą sieci połączeń feederowych, mają następnie trafić do Czech, Polski i Węgier.
Na początku listopada Port Hamburg wdrożył zintegrowany system zarządzania ruchem lądowym na drogach i kolei oraz ruchem statków na Łabie i wodach portowych. Otoczony miastem port uruchomił system, który będzie obsługiwał klientów komercyjnych kierujących towary do portu z połączeń intermodalnych i śródlądowych oraz rozprowadzanych z portu trasami lądowymi, feederami i drogami śródlądowymi.
Port w Hamburgu jako pierwszy w Europie zaimplementował technologię dostarczania energii elektrycznej z lądu zarówno dla wycieczkowców, jak i kontenerowców.
Setki osób zatrudnionych w Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) zebrało się 19 września br. na terenie portu, aby zaprotestować przeciwko planowanej, częściowej sprzedaży firmy szwajcarskiemu gigantowi transportu kontenerowego MSC (Mediterranean Shipping Company). Firma złożyła w ubiegłym tygodniu ofertę zakupu akcji serii A.
Przeładunek kontenerów w porcie w Hamburgu w pierwszej połowie 2022 roku rozwijał się lepiej niż oczekiwano: z wynikiem wynoszącym 4,4 miliona TEU (standardowe kontenery 20-stopowe), w pierwszych sześciu miesiącach roku osiągnięto niewielki wzrost o 0,9 procent. W porównaniu z głównymi konkurencyjnymi portami Europy Północnej: Antwerpią-Brugią, Rotterdamem i Bremą/Bremerhaven, które odnotowały spadki przeładunku kontenerów, Hamburg był jedynym głównym portem w tym zakresie, który odnotował plus.
Już po raz dziewiąty, od 7 do 9 listopada, odbędą się Międzynarodowe Targi Transportu i Logistyki - TransLogistica Poland 2022 w Warszawie. To pozycja obowiązkowa dla nadawców i właścicieli ładunków (przedsiębiorstw produkcyjnych, sieci handlowych, importerów i eksporterów), którzy znajdą tam najwyższej jakości usługi w zakresie krajowego i międzynarodowego transportu, spedycji oraz kompleksowej obsługi logistycznej swoich towarów. Targi TransLogistica są wydarzeniem biznesowym dla wszystkich zawodowo związanych z branżą TSL.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?