Choć w skali roku zespół portów Szczecin-Świnoujście zanotował 8,5% mniej przeładunków niż przed rokiem, to – biorąc pod uwagę zeszłoroczną akcję zmasowanego importu węgla – wynik postrzegany jest pozytywnie. Zwłaszcza, że w drugiej połowie roku porty przełamały trwający od 2022 roku trend spadkowy.
Wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka w rozmowie z Radiem Szczecin potwierdził postępy związane z realizacją terminala kontenerowego w Świnoujściu. "Wszystkie działania idą zgodnie z planem" - powiedział.
Konsolidacja nadzoru nad spółkami transportowymi, odblokowanie środków z Krajowego Planu Odbudowy, rekordowy budżet na inwestycje drogowe i kolejowe, a także realizacja strategicznych projektów, takich jak Centralny Port Komunikacyjny – to tylko niektóre z kluczowych działań zrealizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury w ciągu ostatniego roku.
Zarząd Osiedla Warszów w Świnoujściu zorganizował spotkanie z mieszkańcami. Na tę okazję zaproszono prezesa Zarządu Portów Morski Szczecin i Świnoujście Jarosława Siergieja. Udział w rozmowach wziął także pełnomocnik ds. rozwoju portów, Rafał Zahorski. Jednym z głównych tematów spotkania była kwestia budowy terminala kontenerowego.
W rozmowie z Radiem Szczecin prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska stwierdziła, że jest zdziwiona decyzją o ostatecznej lokalizacji terminala kontenerowego i że wbrew informacjom przekazanym przez Ministerstwo Infrastruktury sprawa nie jest zakończona. Terminal kontenerowy w Świnoujściu to inwestycja o strategicznym znaczeniu dla polskiej gospodarki i obronności. To również szansa dla dalszego rozwoju Portu Szczecin i Świnoujście oraz całego regionu.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku wydał pierwszą decyzję środowiskową na potrzeby jednej z linii kolejowych, które obsługiwać będą budowaną elektrownię jądrową na Pomorzu.
Decyzja lokalizacyjna jest ostateczna. Jeśli chodzi o decyzję środowiskową, jesteśmy na etapie uzupełniania materiałów – przekazał w poniedziałek sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Głębokowodny Terminal Kontenerowy ma powstać na wschód od falochronu terminala LNG.
12 lipca br. Wojewoda Pomorski wydał decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji dotyczącej Terminalu FSRU (tzw. decyzja lokalizacyjna), który powstanie w Zatoce Gdańskiej. Decyzja lokalizacyjna obejmuje nabrzeże postojowo - cumownicze oraz gazociąg podmorski, który będzie łączył Terminal z krajowym systemem przesyłowym gazu.
Prezydent Świnoujścia Joanna Agatowska poinformowała w mediach społecznościowych, że głębokowodny terminal kontenerowy jest "do poprawki", a także "naruszono lub zignorowano szereg przepisów". Jednocześnie Minister infrastruktury Dariusz Klimczak oraz wiceminister Arkadiusz Marchewka w obecności władz Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście odbyli wizję lokalną w miejscu, gdzie ma powstać ta inwestycja. Terminal ma rozpocząć działalność w 2028 roku.
Wojewoda Zachodniopomorski Adam Rudawski wydał decyzję lokalizacyjną dla Terminalu Kontenerowego w Świnoujściu. Tym samym można już przystąpić do projektowania infrastruktury dostępowej do terminalu. Powstanie głębokowodnego terminalu kontenerowego w Świnoujściu jest jednym z elementów ujętych w „Programie rozwoju portów morskich do 2023 roku”. Jego celem jest utrwalenie pozycji polskich portów w basenie Morza Bałtyckiego i stworzenie z nich kluczowych węzłów globalnych łańcuchów dostaw dla Europy Środkowo-Wschodniej.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?