• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Gaz-System: ruszyła budowa terminala FSRU dla Polski

We wtorek w stoczni Hyundaia w Korei Południowej ruszyła budowa jednostki FSRU, czyli pływającego terminalna gazowego, który pracować będzie w Zatoce Gdańskiej - poinformował wiceprezes Gaz-Systemu Adam Bryszewski. Dodał, że pierwszy gaz z terminala ma popłynąć w 2028 r.

23.07.2025, 05:30
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Komisja sejmowa o polskim statku instalacyjnym

Dziś odbyło się posiedzenie sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej dotyczące budowy polskiego statku instalacyjnego dla morskiej energetyki wiatrowej lub utworzenia spółki instalacyjnej.

04.06.2025, 15:54
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Hinc dla "DGP": mamy zarezerwowaną przepustowość pływającego terminala w Zatoce Gdańskiej na 15 lat

Mamy zarezerwowaną przepustowość pływającego terminala w Zatoce Gdańskiej na 15 lat. Została też przeprowadzona procedura open season dla drugiego, mniejszego terminala. Rynek nie potwierdził jednak zainteresowania - mówił we wtorkowym wydaniu "Dziennika Gazety Prawnej" prezes Gaz-Systemu Sławomir Hinc.

11.06.2024, 09:03
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Czarter jednostek typu jack-up. Zasady zatrudniania statków instalacyjnych wyjaśnia Maciej Olczak, Prezes ENMARO

Standaryzacja kontraktów offshore dla pozyskania jednostek instalacyjnych, np. typu jack-up jest oparta na formule kontraktacji BIMCO. Ponieważ ilość jednostek instalacyjnych na globalnym rynku jest bardzo ograniczona pierwsze rozmowy kontraktowe prowadzi się z dwu a nawet trzyletnim wyprzedzeniem, na długo przed podjęciem ostatecznej decyzji inwestycyjnej (ang. Final Investment Decision - FID).

13.05.2024, 20:02
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Axpo inwestuje w statek do bunkrowania LNG

Szwajcarska firma energetyczna Axpo zawarła dziesięcioletnią umowę na czarter statku do bunkrowania skroplonego gazu ziemnego (LNG), co sprzyja idei zielonej zmiany energetycznej przemysłu morskiego. Statek, który ma rozpocząć działalność w 2025 r., odegra kluczową rolę w przyspieszeniu przechodzenia branży na bardziej zrównoważone źródła energii. Projekt będzie realizowany we Włoszech i będzie obejmował wdrożenie innowacyjnej i zrównoważonej technologii do ciągłych operacji statek-ciężarówka.

09.08.2023, 12:03

DeepOcean czarteruje nowy MPSV do obsługi offshore

DeepOcean podpisał dwuletnią umowę czarteru na czas wielozadaniowej jednostki MPSV (multi-purpose support vessel) Stril Server od armatora Simon Møkster Shipping.

27.10.2022, 19:10
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Statek Lidla zakończył pierwszy rejs

Zdenerwowane niekończącymi się problemami z łańcuchami dostaw władze sieci marketów Lidl w zeszłym roku – jak wiele innych firm handlowych – postanowiły wziąć sprawy w swoje ręce i zapewnić sobie permanentne miejsce na pokładzie statku poprzez... czarter statku. Wiking, pierwsza z wyczarterowanych przez Niemców jednostek, zakończyła właśnie pierwszy rejs.

26.08.2022, 12:56
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

GasLog podpisał nową umowę czarterową LNG z Cheniere

GasLog Partners, notowana na giełdzie w Nowym Jorku spółka GasLog, podpisała umowę czarteru jednostkę Methane Heather Sally z amerykańskim producentem LNG - Cheniere.

22.06.2021, 10:53
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Bareboat charter/demise charter a dochodzenie roszczeń

Według ogólnej zasady, armatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenie ładunku w przypadkach, gdy statek jest czarterowany w ramach Bareboat charter/demise charter [dalej: „czarter bez załogi”]. W większości przypadków to czarterujący bez załogi jest podmiotem odpowiedzialnym z tego tytułu.

01.12.2020, 11:57
Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu

Fracht FWO Polska rozwija Dział Spedycji Morskiej i rekrutuje spedytorów

Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, konsekwentnie wzmacnia pozycję na rynku TSL i stawia na dynamiczny rozwój usług z zakresu spedycji morskiej. W kwietniu tego roku Fracht uruchomił nowy oddział w Szczecinie, wzmacniając tym swoją działalność w obszarze transportu kontenerowego. Teraz firma zwiększa zatrudnienie i rozbudowuje Dział Spedycji Morskiej w Warszawie oraz Szczecinie.

26.08.2020, 10:42
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.