Stocznia Socarenam w Boulogne-sur-Mer była 18 września miejscem wyjątkowego wydarzenia. Od ceremonii cięcia blach rozpoczęła się budowa wyjątkowego okrętu patrolowego dla Francuskiej Administracji Morskiej, który otrzyma napęd wspomagany wiatrem. Ma to wprowadzić innowacje na rzecz ograniczania emisji CO2 w służbach morskich.
Odfjell poinformował o dobiegającym końca rejsie chemikaliowca Bow Olympus. Dzięki zastosowanym technologiom ukończył on niemal neutralny pod względem emisji CO2 rejs transatlantycki z wykorzystaniem żagli i biopaliwa, oszczędzając pięć ton paliwa każdego dnia.
Hiszpańska firma bound4blue poinformowała o zakończeniu instalacji czterech największych na świecie żagli ssących eSAILs zainstalowanych operacyjnie na statku handlowym – M/V Atlantic Orchard, czarterowanym przez Louis Dreyfus Company (LDC). Innowacyjne rozwiązanie wspierające napęd wiatrowy zostało zamontowane podczas planowego postoju dokowego w stoczni Astander w Santander, w ramach 10-letniego przeglądu klasy jednostki.
Firma zajmująca się wdrażaniem rozwiązań napędowych dla statków poinformowała, że przeprowadziła instalację czterech największych w swojej historii żagli (zwanych też żaglopłatami) dla statku czarterowanego przez Louis Dreyfus Company. Prace miały miejsce w stoczni Astander, mieszczącej się w hiszpańskiej miejscowości Santander.
Należący do firmy Odfjell chemikaliowiec Bow Olympus został wyposażony w żagle (określane też żaglopłatami), dostarczone przez Bound4blue. Dzięki nim statek ma wykonać rejs przez Atlantyk, która pozwoli udokumentować energooszczędność, dając wiele cennych informacji na temat wdrażania napędów wspomaganych wiatrem.
Maersk Tankers, jeden z największych na świecie operatorów tankowców, zamierza wdrożyć technologię żagli ssących eSAIL (określane też jako żaglopłaty) na pięciu swoich statkach w ramach swojej strategii zmniejszania wpływu na środowisko i rozwijania zrównoważonych rozwiązań w transporcie morskim. W ten sposób wdraża podobnie jak inne podmioty A.P. Moller Holding rozwiązania w zakresie dekarbonizacji.
Firma Bound4blue pomyślnie zainstalowała trzy 22-metrowe żagle (określane też żaglopłatami) eSAILs na statku ro-ro Ville de Bordeaux, należącego do francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs. To pierwsza w historii instalacja stałego żagla ssącego na rorowcu u czołowego europejskiego armatora. W tym celu wcześniej statek przeszedł modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowej S.A.
Hiszpański start-up zajmujący się technologią wiatrową, bound4blue, z powodzeniem zainstalował trzy 22-metrowe żagle eSAIL na statku ro-ro Ville de Bordeaux, który należy do francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs. Konstrukcje fundamentów pod żagle statku zostały zamontowane w Gdańsku pod koniec ubiegłego roku.
Kolejnym statkiem handlowym, na którym zastosowanie znajdą specjalistyczne żagle, które będą wspomagać klasyczny napęd, będzie tankowiec do transportu soku owocowego Atlantic Orchard.
Odbywające się na początku czerwca Nor-Shipping 2023 to niewątpliwie najważniejsze wydarzenie roku w biznesie morskim. Przytłaczał ogrom około 1 000 wystawców oraz około 50 tys. uczestników - przedstawicieli biznesu i polityki, nauki i klastrów morskich, czołowych firm badawczych i eksperckich z całego świata. Polska przyjechała na Nor Shipping z wodorem.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego