Trzy promy linii Balearia będą pływają już wyłącznie na bio-LNG. Ale tylko do grudnia.
Firma Everllence ogłosiła, że przeprowadziła w Japonii udane testy związane z uruchomieniem silnika z wtryskiem gazu ciekłego (Liquid Gas Injection Methanol, ME-LGIM) w Japonii. Dzięki temu chce zbliżyć się do swojego celu, jakim jest wdrożenie tego rozwiązania w żegludze morskiej, biorąc szczególnie pod uwagę rosnącą ilość zamawianych i budowanych statków napędzanych metanolem, e-metanolem, amoniakiem, wodorem itp.
Niemiecki przewoźnik Hapag-Lloyd i brytyjski koncern paliwowy Shell podpisały 11 września wieloletnią umowę na dostawy skroplonego biometanu, która weszła w życie ze skutkiem natychmiastowym. Celem jest wsparcie działań w zakresie dekarbonizacji żeglugi i kompleksowej transformacji łańcucha dostaw.
Seaspan Energy (Seaspan) i Anew Climate (Anew) zawarły strategiczne porozumienie w sprawie dostarczania odnawialnego skroplonego gazu ziemnego (R-LNG) klientom na zachodnim wybrzeżu Ameryki Północnej.
Zarząd Portu Barcelona ogłosił, że wykonał ważny krok z myślą o większej ekologiczności swojej codziennej pracy. Przybyły do terminala pasażerskiego wycieczkowiec należący do TUI Cruises, Mein Schiff Relax był pierwszym, na którym zrealizowano procedurę dostawy biopaliwa.
Samochodowiec o ładowności 6900 pojazdów został 18 lipca dostarczony do japońskiego przewoźnika, Kawasaki Kisen Kaisha, (K-LINE). Statek jest napędzany głównie skroplonym gazem ziemnym (LNG) i został zbudowany przez stocznię Shin Kurushima Toyonashi. Przekazanie ma wpisywać się w rozwój zdekarbonizowanego transportu morskiego w Japonii, jak i krajowej branży stoczniowej. Ta ostatnia ma zwiększać swoje zaangażowanie na rzecz rodzimego transportu morskiego.
W stoczni Sestri Ponente w Genui, należącej do Fincantieri, odbyło się 14 lipca kilka uroczystości, związanych z etapami budowy nowych wycieczkowców. Tego samego dnia zwodowano Explora III, położono stępkę pod Explora IV i od cięcia blach rozpoczęto budowę Explora V. Są one częścią większej floty dla zamawiającego, która ma być w pełni gotowa do działalności w ciągu następnych trzech lat.
W stoczni HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) mieszczącej w południowokoreańskim Ulsan, odbyła się 18 czerwca ceremonia chrztu kolejnego kontenerowca posiadającego dwupaliwowy napęd, umożliwiający pływanie na ekologicznym metanolu. To także inauguracja nowej serii statków w charakterystycznym kolorze maersk blue, nazwanej od pierwszego z nich, Berlin Maersk.
Globalny handel skroplonym gazem ziemnym (LNG) wzrósł o 2,4% w 2024 r. Jego podaż wzrosła do 411,24 mln ton (MT), łącząc 22 rynki dostawców z 48 rynkami odbiorców. Azja i region Pacyfiku są największym regionem dostaw LNG z 138,91 MT w 2024 r. Jego eksport wzrósł o dodając 4,1 MT w porównaniu z 2023 r. – informuje najnowszy „2025 World LNG Report”, opracowany przez International Gas Union.
W porcie Rotterdam odbyła się uroczystość chrztu kolejnego statku duńskiego przewoźnika, którego dwupaliwowy napęd umożliwia pływanie na metanolu, zapewniającym ograniczenie emisji CO2. Statek jest już od pewnego czasu aktywny w ramach serwisów Maersk.
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury