Seaspan Energy (Seaspan) i Anew Climate (Anew) zawarły strategiczne porozumienie w sprawie dostarczania odnawialnego skroplonego gazu ziemnego (R-LNG) klientom na zachodnim wybrzeżu Ameryki Północnej.
W ramach oferty usług, Anew będzie dostarczać odnawialny gaz ziemny (RNG) z certyfikatem International Sustainability and Carbon Certification (ISCC) oraz świadczyć usługi wstępnego audytu dla Seaspan wymagane do uzyskania certyfikatu ISCC. RNG będzie zgodny z globalnymi standardami, takimi jak ramy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) Net-Zero Framework oraz rozporządzenie FuelEU Maritime Regulation w Unii Europejskiej.
Ta współpraca stanowi pierwszą w swoim rodzaju inicjatywę na zachodnim wybrzeżu Ameryki Północnej, oferującą armatorom bardziej zrównoważone paliwo. Inicjatywa ta bazuje na pierwszym bunkrowaniu bio-LNG w USA, które Anew Climate – wówczas znany jako Element Markets – umożliwił w 2021 roku.
- W czasach, gdy globalna żegluga stoi pod presją dekarbonizacji, to partnerstwo łączy dwóch innowatorów zaangażowanych w rozwój zrównoważonych rozwiązań. Łącząc doświadczenie Anew w dziedzinie RNG z możliwościami logistyki morskiej Seaspan, oferujemy wiodące na rynku podejście, które pomaga armatorom w spełnianiu zmieniających się wymogów dotyczących emisji i ograniczaniu ich wpływu na środowisko bez uszczerbku dla wydajności - mówi Andy Brosnan, prezes Anew Climate Low Carbon Fuels.
Seaspan Energy jest spółką zależną Seaspan ULC i liderem rynku na Zachodnim Wybrzeżu w zakresie bunkrowania statków skroplonym gazem ziemnym (SNG) z/do statku. We współpracy z Anew Climate, Seaspan rozszerzy swoją ofertę o paliwo R-LNG z certyfikatem ISCC dla klientów na całym Zachodnim Wybrzeżu. Ta usługa będzie jedną z pierwszych, które będą oferować na dużą skalę paliwo morskie o niższej zawartości węgla z certyfikatem ISCC.
Inicjatywa ta wpisuje się w nowe wytyczne Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), która wstępnie zatwierdziła środki mające na celu zachęcenie do redukcji emisji, takich jak te związane ze stosowaniem paliw alternatywnych, np. R-LNG.
To partnerstwo stanowi znaczący krok naprzód w dostarczaniu skalowalnych, niskoemisyjnych rozwiązań dla przemysłu morskiego i przyspieszaniu przejścia na czystszą przyszłość energetyczną. Anew Climate i Seaspan będą wspólnie identyfikować i rozwijać możliwości komercyjne, które promują stosowanie paliw niskoemisyjnych, koncentrując się na dostarczaniu certyfikowanego przez ISCC gazu R-LNG na statki w całym regionie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów