Największy na świecie bezemisyjny, zasilany bateriami statek towarowy otrzyma system energii słonecznej o mocy 172,8 kWp. Statek ma pokonywać dzięki nim trasę długości 230 mil morskich.
Na terenie stoczni Astilleros Armon Gijon odbyło się wodowanie nowego, szybkiego promu pasażerskiego typu ro-pax (roll-on/roll-off). Jednostka dołączy do dwóch poprzednich, które weszły w skład floty lokalnego przewoźnika, Baleària, działającego na Morzu Śródziemnym. Przedsięwzięcie wpisuje się w rozwój niskoemisyjnego transportu pasażerskiego w regionie.
4 września o poranku przy Nabrzeżu Francuskim w Porcie Gdynia zakotwiczył nowoczesny wycieczkowiec Mein Schiff 7. Była to jego druga z trzech zaplanowanych na ten sezon wizyt. Kolejny raz jednostka pojawi się w Gdyni 29 września.
Projekt produkcji zielonego amoniaku w Mauretanii wchodzi w kolejną fazę. Podczas otwartej przez prezydenta Mauretanii konferencji MAURITANIDES 2025 w Nouakchott, podpisano umowę ramową pomiędzy rządem tego kraju a Mauritania Green Ammonia (MGA) SARL – spółkę celową założoną przez Hynfra PSA.
W ramach ważnego kroku w kierunku dekarbonizacji żeglugi morskiej, firma Höegh Autoliners złożyła zamówienie na silniki Everllence B&W ME-LGIA spalające amoniak. W związku z tym, 4 silniki dwupaliwowe 7S60ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia) zostaną dostarczone do jednej z azjatyckich stoczni w ramach budowy 4 jednostek transportowych typu Pure Car/Truck Carriers (PCTC) klasy „Aurora”. Są to statki o pojemności 9100 jednostek CEU (Car Equivalent Unit).
Fundacja Governors Island zaprezentowała swój nowy hybrydowo-elektryczny prom Harbor Charger, pierwszy tego typu w stanie Nowy Jork i uzupełnienie istniejącej floty promowej Trust.
Z myślą osiągnięciu celu, jakim jest zerowa emisja netto CO2, przewoźnik Wasaline podpisał umowę na dostawy przyjaznego dla środowiska paliwa z Gasum oraz Stena Line. Umożliwi to statkom firmy w przyszłości wyłącznie korzystać z biopaliw, co pozwoli na wdrożenie ekologicznej żeglugi na obsługiwanych, bałtyckich trasach.
Londyn jest nie tylko stolicą Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, ale również stolicą morskiego biznesu. Londyn jest liderem innowacji i inwestycji w Europie morskiej, kompetencji w zakresie prawa i ubezpieczeń, finansowania inwestycji tonażowych i przestrzegania norm bezpieczeństwa. Londyn po raz kolejny jest czołowym ośrodkiem morskim w Europie według parametrów określonych w Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index.
W oczekiwaniu na efekt motyla, operatorzy związani z globalnym transportem morskim bardziej rozważnie podejmują decyzje co do inwestycji w paliwa niskoemisyjne. Liderzy „odeszli od paliw ekologicznych na rzecz tradycyjnych paliw kopalnych, idąc w kierunku przeciwnym do poprzednich nastrojów”. Gaz ziemny w stanie ciekłym (LNG) i ciężki olej opałowy (HFO) w tym roku znalazły się w centrum zainteresowania menedżerów flot handlowych – wynika z najnowszego raportu „ICS Maritime Barometer Report 2024-2025”, który ukazał się w czerwcu b
Ministerstwo Przemysłu skierowało w środę do konsultacji publicznych projekt aktualizacji wieloletniego „Programu polskiej energetyki jądrowej" (PPEJ). Uwagi do dokumentu można zgłaszać do 25 lipca br.
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta