Terminal Naftoport w Porcie Gdańsk doczeka się nowego stanowiska przeładunkowego, dzięki któremu jego możliwości przeładunkowe zwiększą się o ok. 9 mln ton ropy naftowej rocznie. W Porcie Gdańsk podpisane zostały dziś umowy z Doraco, które zajmie się realizacją inwestycji.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk uruchomił postępowanie przetargowe na najem ponad 50 tys. m² strategicznie położonego terenu w rejonie Nabrzeża Bytomskiego. Obszar, objęty miejscowym planem zagospodarowania pod funkcje przemysłowe i portowe, stanowi jedno z kluczowych miejsc rozwoju infrastruktury logistycznej w Porcie Wewnętrznym.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. nabył nieruchomość przy ul. Indyjskiej 7 – teren o powierzchni ponad 3 hektarów, położony w granicach administracyjnych portu. Dotychczas ZMPG S.A. nie posiadał do niego praw użytkowania. Zapewnienie możliwości korzystania z tego obszaru stanowi ważny krok w realizacji strategii rozwoju Portu Gdynia i zwiększaniu dostępnych terenów inwestycyjnych. Od 29 października port może formalnie wykorzystywać nieruchomość na potrzeby prowadzenia i rozwoju działalności portowej.
Ruch wycieczkowców w Porcie Gdańsk pozostaje stabilny i utrzymuje się na poziomie około 60 zawinięć rocznie. Choć na przestrzeni ostatnich lat zdarzały się wahania, Port Gdańsk niezmiennie pozostaje jednym z najważniejszych punktów na mapie bałtyckich rejsów turystycznych. Wkrótce ma szansę umocnić tę pozycję jeszcze bardziej – dzięki możliwości przyjmowania większych jednostek. Na 2027 rok wizytę w Porcie Gdańsk zapowiedziało aż 105 wycieczkowców.
Zarząd Morskeigo Portu Gdynia poinformował, że jedna z jego największych inwestycji, Port Zewnętrzny, powstanie w tzw. formule PPP czyli partnerstwa publiczno-prywatnego. To oznacza, że zgodnie z prawem partner będzie poszukiwany na takich zasadach, jak wykonawca zamówienia publicznego w przetargu.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia opublikował oświadczenie w sprawie przetargu na korzystania z Publicznego Terminalu Promowego w odpowiedzi na protest konsorcjum Unity Line i Best Ferries Alliance 1, który odbił się echem w mediach. Jak podaje port, priorytetem jest zapewnienie ciągłości działania przewozów pasażerskich, a konsorcjum nie skorzystało z możliwości wnioskowania o zmianę warunków zamówienia.
10 września delegacja Portu Gdańsk, z prezes Dorotą Pyć na czele, odbyła szereg rozmów z kluczowymi partnerami, m.in. z Port of Busan, Sunjin Logistics, LX Pantos, Hyundai Glovis oraz Polish Investment and Trade Agency (PAIH) w stolicy Korei Południowej. Spotkania z okazji Business Mixer Follow-up służą zacieśnianiu współpracy i utrzymania relacji ze swoimi partnerami, nawet tymi najbardziej oddalonymi.
W nadesłanej do naszej redakcji informacji dotyczącej postępowania na wybór przewoźników promowych korzystających z Terminala Promowego w Porcie Gdynia, Unity Line poinformowała, że nie zgadza się z rozstrzygnięciem i nie wyklucza „podjęcia akcji prawnej”.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zakończył przyjmowanie ofert w przetargu na dzierżawę atrakcyjnego terenu w Porcie Północnym. Chodzi o działkę o powierzchni 266 998 m², położoną w bezpośrednim sąsiedztwie terminalu kontenerowego Baltic Hub i terminalu węglowego, obejmującą południową część Pirsu Rudowego oraz zabudowane grunty z istniejącą infrastrukturą, w tym magazynem i baterią silosów.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. zaprasza do udziału w przetargu nr 6/DH/2025 na oddanie w najem zabudowanej nieruchomości gruntowej o powierzchni 13.656,00 m2 zlokalizowanej w Gdańsku przy ul. Przemysłowej.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?