• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Ruszył proces ws. patrolowca Straży Granicznej, którego dostarczyła francuska stocznia

Przed Sądem Okręgowym w Gdańsku w czwartek rozpoczął się niejawny proces w sprawie zakupu jednostki patrolowo-ratowniczej dla Morskiego Oddziału Straży Granicznej (MOSG). Stocznia francuska Socarenam domaga się dodatkowych 5 mln euro za zbudowany statek.

23.05.2024, 14:20
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Kryzys na Morzu Czerwonym tematem 108. sesji IMO w Londynie

W dniach 15-24 maja 2024 roku Komitet Bezpieczeństwa na Morzu (Maritime Safety Committee, MSC) zbierze się osobiście na 108. sesji w siedzibie Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w Londynie. Wśród głównych tematów poruszonych podczas wydarzenia będzie rozwiązanie trwającego od listopada 2023 roku problemu kryzysu żeglugi na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej.

15.05.2024, 10:15
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy

We Włoszech drożeje kawa, co budzi coraz większe zaniepokojenie milionów jej miłośników. Za filiżankę espresso trzeba zapłacić w dużych miastach nawet 1,40 euro. Coraz mniej jest barów, które serwują ją za mniej niż 1 euro.

24.04.2024, 10:03
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Reflex: bez uszczuplenia dostaw ropy z Bliskiego Wschodu nie grozi nam trwały wzrost cen surowca

Bez uszczuplenia dostaw ropy z Bliskiego Wschodu nie grozi nam obecnie trwały wzrost cen surowca - napisali w piątkowym komentarzu analitycy z Refleksu. Prognozują, że w następnym tygodniu utrzyma się ryzyko symbolicznych podwyżek cen benzyn, a w przypadku diesla - symbolicznych obniżek.

19.04.2024, 16:23
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Normalizacja żeglugi na Kanale Panamskim ma nastąpić do 2025 roku, o ile dopisze pogoda

Z racji na zbliżający koniec pory suchej w Ameryce Środkowej, Zarząd Kanału Panamskiego liczy na normalizacje w kwestii poziomu wody i możliwości zwiększenia liczby statków przemieszczających się przez tę istotną trasę morską. W oparciu o obecny i prognozowany poziom wody w jeziorze Gatun oraz w związku z operacyjną strategią wodną (OWS) wdrożoną przez zarząd oraz władze Panamy, stopniowo ma zwiększać się ilość oferowanych tranzytów. Od 25 marca jest to 27 dziennie, gdy jeszcze w lutym spadła do zaledwie 18.

12.04.2024, 14:39
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Analityk: Ukraina pokazała, że może zakłócić eksport rosyjskiej ropy przez porty

Ostatnie ataki ukraińskich dronów na rafinerie w Rosji pokazały, że Ukraina jest w stanie zagrozić eksportowi rosyjskiej ropy naftowej przez porty w Primorsku i Noworosyjsku - ocenił w rozmowie z PAP Thomas O'Donnell, ekspert ds. energetyki z amerykańskiego think tanku Wilson Center.

31.03.2024, 11:49
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Lepsza kondycja norweskich stoczni szansą dla polskich przedsiębiorców

Norwegia od wielu lat stanowi bardzo atrakcyjny rynek zarówno dla pracowników, jak i przedsiębiorstw. Po 2004 roku Polacy dość szybko stali się największą mniejszością narodową w kraju fiordów. W 2021 roku liczba Polaków w Norwegii przekroczyła 117 tysięcy.

13.03.2024, 15:07
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Huti obwiniają państwa zachodnie za uszkodzenia kabli podmorskich na Morzu Czerwonym

Jemeńscy bojownicy wspierani przez Iran wysunęli zaskakujące oskarżenia wobec międzynarodowych sił koalicji zajmującej się ochroną żeglugi. Zdaniem rebeliantów ostatnie uszkodzenia podwodnych kabli to celowe działanie państw zachodnich.

04.03.2024, 09:21
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Ekspert: rosyjski zakaz eksportu benzyn nie wywoła szoku

Rosyjski zakaz eksportu benzyn nie wywoła szoku na polskim rynku paliw - ocenia analityk portalu e-petrol.pl Jakub Bogucki. Jego zdaniem zakaz nie wpłynie istotnie na globalny bilans paliw, ponieważ nie jest szczelny.

27.02.2024, 20:52
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Konsekwencje ataków Huti na międzynarodową żeglugę. Jak radzi sobie z tym terminal kontenerowy Baltic Hub?

Trwające od października ataki jemeńskich bojowników Huti na statki i okręty poruszające się po Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej doprowadziły do ogromnych zawirowań w transporcie morskim. W wyniku tego wiele firm, w tym należące do czołówki branży transportowej, zrezygnowały z tras prowadzących przez Kanał Sueski, co wydłużyło trasy ich statków i pozmieniało grafiki w portach. Dowiedzieliśmy się, jak radzi sobie z tym gdański terminal kontenerowy Baltic Hub.

27.02.2024, 14:04
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.