Firma Anemoi Marine Technologies zdobyła dofinansowanie w szóstej rundzie konkursu Clean Maritime Demonstration Competition. Projekt o wartości 1,2 miliona funtów posłuży opracowaniue składanego systemu żagli nowej generacji, dostosowanego do masowców Kamsarmax i Panamax, a także udoskonalenia aerodynamiczne, których celem jest zwiększenie oszczędności paliwa podczas rejsów.
W Chinach zbudowano pierwszy na świecie tankowiec Aframax z napędem wspomaganym wiatrem. Brands Hatch ma być innowacyjnym statkiem, posiadającym najnowsze rozwiązania technologiczne z myślą o oszczędności energii i paliwa. W zamierzeniu będzie wykorzystywany do krótko- i średniodystansowego transportu ropy naftowej.
Firma zajmująca się wdrażaniem rozwiązań napędowych dla statków poinformowała, że przeprowadziła instalację czterech największych w swojej historii żagli (zwanych też żaglopłatami) dla statku czarterowanego przez Louis Dreyfus Company. Prace miały miejsce w stoczni Astander, mieszczącej się w hiszpańskiej miejscowości Santander.
Po czterech lat prac projektowych firma Windcoop poinformowała o swoim wkładzie w rozwój niskoemisyjnej, przyjaznej środowisku żeglugi. Przy współpracy ze stocznią RMK Marine rozpoczyna się budowa pierwszego statku kontenerowego posiadającego dedykowane żagle umożliwiające czerpanie energii z wiatru. Dotąd podobne rozwiązanie instalowano na masowcach i tankowcach.
Holenderska firma Econowind poinformowała o pozyskaniu miliona euro kapitału rozwojowego od Invest International na rozwój napędu wiatrowego. Przedmiotem dofinansowania jest stalowy żagiel VentoFoil XL oraz jego praktyczne testy na morzu. Siła wiatru ma zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa i ograniczenie emisji CO2 nawet o 15%.
Szwedzkie biuro projektowe Wallenius Marine przeprowadziło zaawansowane testy w tunelu aerodynamicznym, których celem jest stworzenie pierwszego na świecie statku PCTC (Pure Car and Truck Carrier) napędzanego wiatrem. Testy są przeprowadzane w Göteborgu, w jednym z najbardziej zaawansowanych tuneli aerodynamicznych w Europie, przy prędkości wiatru do 250 km/h.
Anthony Veder ogłasza uruchomienie dwóch instalacji żaglowych VentoFoils na pokładzie gazowca Coral Patula, dostarczonych przez Econowind. Dzięki tej instalacji firma podała ze jako pierwsza na świecie umieściła żagle na pokładzie tego rodzaju statku. Jeszcze w tym roku bliźniaczy Coral Pearl ma zostać podobnie wyposażony. Modernizacja istniejących gazowców ma pomóc przedsiębiorstwu we wprowadzaniu napędu wiatrowego jako zrównoważonego rozwiązania dla przemysłu morskiego.
Jak poinformowała 13 czerwca norweska firma, prezentowana w projekcie konstrukcja jest oparta jest na masowcu Kamsarmax o nośności 82 000 DWT. Ma zapewniać oszczędność kosztów paliwa na poziomie 40-50%, pozwalając właścicielom statków osiągnąć surowe przyszłe cele w zakresie emisji przy użyciu konwencjonalnych paliw. Koncept "Super-Efficient Bulker" ma na nowo zdefiniować standardy branżowe, oferując właścicielom statków środki do spełnienia rygorystycznych przyszłych celów zgodności bez rezygnacji z paliw konwencjonalnych.
Norweski certyfikator DNV potwierdził, że podczas żeglugi w sprzyjających warunkach nowoczesne żagle zapewniają zmniejszenie zużycia energii nawet o 32% podczas pokonywania mili morskiej. Dowodem tego jest ożaglowanie WindWings, zainstalowane na masowcu MV Pyxis Ocean, zarządzanym przez MC Shipping Singapore Branch i wyczarterowanym przez Cargill. Statek ten jakiś czas temu można było zobaczyć w Porcie Gdynia.
Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Electric Power Development (J-Power) porozumiały się w sprawie instalacji systemu napędowego Wind Challenger, który przekształca energię wiatru w siłę napędową, na masowcu Kurotakisan Maru III. Instalacja żagla jest zaplanowana na II poł. 2025 roku.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego