Victoria I odzyskała pływalność i sterowność - poinformowała w poniedziałek na Twitterze Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa. Statek wycieczkowy ugrzązł na mieliźnie na Zalewie Kamieńskim (Zachodniopomorskie); konieczna była ewakuacja pasażerów.
ICTSI, właściciel Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni, w 2022 roku osiągnął rekordowe przychody ze sprzedaży usług oraz wysoki zysk netto.
ICTSI, filipiński właściciel Bałtyckiego Terminala Kontenerowego podsumował I półrocze 2022 r. Wyniki ekonomiczne są imponujące. Podaż kontenerów w terminalach wzrosła o 5% do 5,8 mln TEU. To sprawiło, że ICTSI zapewniła sobie wzrost zysku netto o 50% do 294,5 mln USD.
Terminale kontenerowe warto automatyzować, a inwestycja w automatyzację przeładunku pojemników zwraca się w czasie około 5 lat wynika z wnikliwych badań eksploatacji 63 portów kontenerowych przeprowadzonych przez naukowców z uniwersytetów w Kaliforni, Gandawie i Anwerpii oraz Pireusie.
Od soboty u wybrzeży kanadyjskiej prowincji Kolumbia Brytyjska płonie kontenerowiec, który transportował chemikalia górnicze. Z pokładu ewakuowano 16 członków załogi. Ze statku unosi się trujący gaz, ale obecnie nie stwarza on zagrożenia dla osób na lądzie – przekazała w niedzielę kanadyjska straż przybrzeżna.
W naszym cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie informujemy o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o nowym promie dla polskiego armatora. Stępkę pod jego budowę położona w 2017 r. w Szczecinie. Teraz nie można wykluczyć, że jednostka powstanie w Gdańsku.
W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie Promy SKAT informuje o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o tym, kto jeszcze może zacząć obsługiwać połączenia promowe z Gdyni poza firmą Stena Line, która oferuje dziś serwis Gdynia-Karlskrona?
Jednostka Victoria I, należąca do Tallink Grupp, była obiektem pierwszego w historii portu w Tallinie ładowania baterii z lądowego systemu zasilania. Z energii lądowej mogą korzystać statki obsługujące trasy estońsko-szwedzkie i estońsko-fińskie.
Grupa Tallink została zmuszona do wprowadzenia przetasowań na niektórych trasach. To efekt przedłużającego się wyłączenia z eksploatacji promu Silja Europa.
Dwa należące do grupy Tallink promy, które obsługują połączenia do Sztokholmu, podczas postojów w stolicy Szwecji zaczęły korzystać z zasilania elektrycznego z lądu. W ten sposób estoński przewoźnik ogranicza ich oddziaływanie na środowisko.
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało