• <
PZT_980x120_gif_2020

Dwa promy Tallink korzystają już z zasilania elektrycznego z lądu

Strona główna Porty, logistyka Dwa promy Tallink korzystają już z zasilania elektrycznego z lądu
Dwa promy Tallink korzystają już z zasilania elektrycznego z lądu - GospodarkaMorska.pl

Dwa należące do grupy Tallink promy, które obsługują połączenia do Sztokholmu, podczas postojów w stolicy Szwecji zaczęły korzystać z zasilania elektrycznego z lądu. W ten sposób estoński przewoźnik ogranicza ich oddziaływanie na środowisko.

Wielu armatorów podejmuje rozmaite działania, które przyczyniają się do zmniejszenia wpływu działalności operacyjnej na klimat. Wśród nich znajduje się też grupa Tallink, która robi wszystko, by zmniejszyć poziom emisji. Firma nie tylko opiera swój rozwój na nowoczesnych promach, korzystających z paliwa LNG. Robi też wszystko, by także starsze jednostki stawały się coraz bardziej przyjazne środowisku. Przewoźnik poinformował właśnie, że dwa należące do niego statki - Silja Serenade oraz Silja Symphony – podczas postojów w porcie w Sztokholmie nie będą korzystały z zainstalowanych na nich generatorów. Będą czerpały energię ze znajdującej się w porcie stacji (technologia ta określana jest mianem „cold ironing”).

Ale na dwóch wspomnianych statkach - obsługujących połączenie Helsinki-Sztokholm - się nie skończy. Także promy Baltic Queen oraz Victoria I, kursujące pomiędzy Tallinnem oraz stolicą Szwecji, zostały wyposażone już w rozwiązania pozwalające na zasilanie ich z lądu podczas postoju. Po przejściu testów, także one będą korzystały z energii elektrycznej dostarczanej z portu. Odpowiednie gniazda będą pojawiały się także sukcesywnie na innych statkach należących do grupy Tallink.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że rozległy zakres prac, które zostały przeprowadzone przy bliskim partnerstwie z Portem w Sztokholmie oraz gminą Sztokholm zaowocował tym ważnym krokiem do przodu, gdy chodzi o nasze wysiłki na rzecz ograniczenia wpływu żeglugi na środowisko” - powiedział Paavo Nõgene, szef grupy Tallink.

Port w Sztokholmie jest obecnie jednym z kilku portów na Bałtyku umożliwiającym cumującym tu statkom na pobór energii z lądu za pomocą zainstalowanej na miejscu infrastruktury. Takie rozwiązania pozwalają na ograniczenie poziomu emisji podczas postoju w porcie, a co za tym idzie, przyczyniają się do poprawy jakości powietrza w okolicznych miastach.

Źródło:
promyskat.pl
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
port_gdańsk_390x100_2020
invest_gda_390x100_gif_2020
 Ropa brent 42,20 $ baryłka  -2,07% 10:58
 Cyna 18170,00 $ tona 0,11% 18 wrz
 Cynk 2512,00 $ tona 1,87% 18 wrz
 Aluminium 1745,00 $ tona 0,11% 18 wrz
 Pallad 2358,80 $ uncja  -1,00% 10:57
 Platyna 924,05 $ uncja  -0,90% 10:58
 Srebro 26,61 $ uncja  -1,33% 10:58
 Złoto 1944,55 $ uncja  -0,67% 10:58
Bollore_390x100_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.