ew
Firma Condor Ferries zostanie sprzedana. To już właściwie pewne. Niewykluczone, że jej nowym właścicielem zostanie Brittany Ferries. Bretoński przewoźnik poważnie rozważa zakup operatora z Guernsey.
Obecnym właścicielem Condor Ferries jest Macquarie Group. Australijski konglomerat już w ubiegłym roku poinformował, że będzie szukał kupca gotowego przejąć należącą do niego spółkę, specjalizującą się w przewozach promowych. W lutym ub. r. Macquarie Group wyjaśnił, że w ciągu 18-24 miesięcy zamierza pozbyć się firmy. Zaznaczono także, że w przypadku braku zainteresowania ze strony podmiotów komercyjnych, sprawą będzie musiało zainteresować się państwo oraz samorządy, w interesie których leży utrzymanie serwisu.
Zgodnie z informacjami pojawiającymi się w mediach, Brittany Ferries otrzymało zgodę od akcjonariuszy na złożenie oferty zakupu spółki. Ostateczna decyzja ma jednak zależeć od tego, czy uda się znaleźć współinwestorów.
Zakup Condor Ferries ma pomóc Brittany Ferries w umocnieniu pozycji w takich portach, jak: Saint-Malo, Poole oraz Portsmouth i uchronieniu się w ten sposób przed agresywną polityką konkurencji.
Władze Condor Ferries zapewniły, ze ewentualna transakcja pozostanie bez wpływu na działalność operacyjną przewoźnika.
Armator współpracował w przeszłości z Brittany Ferries. Firmy wspólnie obsługiwały niektóre połączenia.
Condor Ferries to założona w 1964 r. firma oferująca przewozy promowe pomiędzy Wielką Brytanią, Francją oraz Wyspami Normandzkimi - Jersey i Guernsey. Macquarie Group pozostaje właścicielem firmy od 2008 r., gdy nabyła ją za ok. 260 milionów funtów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny