W Świnoujściu na terenie przyszłego terminala instalacyjnego do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej rozpoczęły się prace czerpalne. Wykonują je holenderskie jednostki tj: pogłębiarka „Vox Ariane” oraz jednostka wspomagająca „Maas”.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA oraz Sweco Polska sp. z o.o. podpisały umowę na pełnienie przez tę firmę funkcji inżyniera dla inwestycji pod nazwą: „Budowa zdolności przeładunkowej portu morskiego w Świnoujściu do obsługi potrzeb morskiej energetyki wiatrowej”. Kontrahent został wyłoniony w drodze przetargu, do którego zgłosiło się dziesięciu chętnych.
Rok 2023 był dla polskiej branży portowej istotny z racji na wychodzenie światowej gospodarki z pandemii COVID-19. Tak jak w poprzednich latach, upływał on pod znakiem dalszego rozwoju i rozbudowy portów, co oznaczało nowe inwestycje umowy, przetargi, a także wiele zrealizowanych przedsięwzięć. Swoje podsumowanie przygotował Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ogłosił wyniki przetargu na inżyniera projektu morskiej części terminalu instalacyjnego w Świnoujściu. Wybrano ofertę firmy Sweco Polska sp. z o.o., która zaproponowała cenę 2,199 mln złotych.
Dziś w Kapitanacie Portu Gdańsk odbyła się konferencja podsumowująca projekt rozbudowy i modernizacji infrastruktury drogowo-kolejowej przy Nabrzeżu Przemysłowym w Porcie Wewnętrznym.
W porcie Szczecin w Kanale Dębickim powstają dwa nowe nabrzeża – Norweskie i Duńskie (I Etap). Z kolei istniejące Czeskie i Słowackie przechodzą gruntowną modernizację. Poszerzany i pogłębiany jest także sam Kanał Dębicki. Wszystko to w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Celem tych działań jest podwojenie ilości obsługiwanych ładunków oraz poprawa jakości ich obsługi.
W styczniu 2023 roku mijają trzy lata od rozpoczęcia budowy komory startowej dla maszyny, która wydrążyła tunel pomiędzy wyspami Wolin i Uznam. W tym czasie na budowie trwała między innymi budowa dróg, ramp dojazdowych do tunelu, konstrukcji wewnętrznych, jak również wyjść ewakuacyjnych przy zastosowaniu metody mrożenia gruntu.
Zaawansowanie prac przy budowie tunelu pod Świną jest na poziomie ponad 85 proc. – przekazała PAP odpowiedzialna za komunikację ws. inwestycji Magdalena Skorupka-Kaczmarek. Powstaje obecnie m.in. jezdnia w tunelu.
W tunelu zakończone są prace przy wyjściach ewakuacyjnych. Wykonawca deklaruje, że do końca tego roku zakończy roboty budowlane" – poinformował świnoujski magistrat. Przy budowie tunelu pod Świną wykonano ponad 82 proc. prac.
W porcie Szczecin w Kanale Dębickim powstają dwa nowe nabrzeża – Norweskie i Duńskie, a istniejące Czeskie i Słowackie przechodzą gruntowną modernizację. Poszerzany jest także sam Kanał Dębicki. Wszystko to w ramach inwestycji „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego”. Celem tych działań jest podwojenie ilości obsługiwanych ładunków oraz poprawa jakości ich obsługi.
Polski Związek Żeglarski odsłania olimpijskie karty. Kolejne rekomendacje imienne
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
W tym miesiącu odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż może trafić w niepowołane ręce