Orły Pomorskie to prestiżowy plebiscyt, który od ponad dwóch dekad wyróżnia wybitne osiągnięcia osób, firm i instytucji z regionu Pomorza. W tym roku, tradycyjnie już, część wyróżnień trafiła do osób lub firm związanych z gospodarką morską.
To najtragiczniejsza katastrofa w historii polskiej floty handlowej. Zginęło wówczas 55 osób: 35 pasażerów, w tym dwoje dzieci i 20 członków załogi. Odnaleziono 39 ciał. Zginęli obywatele Polski, Austrii, Węgier, Szwecji, Czech i Norwegii.
Stena Line ogłosiła, że przejmuje spółkę NLC Ferry, operatora linii Wasaline, obsługującego połączenie między szwedzkim portem Umeå i fińską Vaasą.
26 października załoga śmigłowca ratowniczego W-3WARM z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej w Gdyni ewakuowała chorego pasażera promu na ląd. Jednostka znajdowała się około 19 mil morskich na północ od Białogóry. Akcję ratowniczą z ramienia Centrum Operacji Morskich - Dowództwa Komponentu Morskiego koordynował Dyżurny Operacyjny Ratownictwa.
Unia Europejska intensywnie wdraża systemy OPS (Onshore Power Supply), umożliwiające zasilanie statków energią elektryczną bezpośrednio z nabrzeża podczas postoju w porcie. OPS pozwala na wyłączenie statkowych agregatów spalinowych, co znacząco redukuje emisję CO₂, tlenków azotu i siarki oraz hałas w centrach portowych. Polskie rozwiązanie technologiczne w tym zakresie jest już gotowe.
Przewoźnik poinformował o podpisaniu listu intencyjnego ze stocznią China Merchant Industries z siedzibą w Weihai, w sprawie dwóch statków towarowych C-Flexer RoRo Cargo.
W Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni w Budynku Wielofunkcyjnym zainaugurowano w czwartek XIV edycję Konferencji Naukowej Logistyka Morska „LogMare 2025” – prestiżowego wydarzenia łączącego środowisko naukowe, przedstawicieli biznesu i instytucji publicznych.
W chińskiej stoczni mieszczącej się w Weihai, CMI Shipyard, odbyła się 16 października ceremonia chrztu i przekazania nowego statku, który dołączy do floty Stena Line. Stena Connecta, Wkrótce wyruszy on w swój pierwszy rejs, do macierzystego portu, leżącego nad Morzu Irlandzkim.
W związku z konferencją prasową posła Kacpra Płażyńskiego i posłanki Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, która odbyła się w 13 października br. przed siedzibą Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., oraz pojawiającymi się w przestrzeni publicznej informacjami dotyczącymi postępowania na korzystanie z Publicznego Terminala Promowego, gdyński port przedstawił swoje stanowisko na ten temat. Jest to pokłosie reakcji na ogłoszone wyniki przetargu, podane do wiadomości publicznej na początku września.
Posłowie PiS złożyli do NIK wniosek o wszczęcie kontroli w Porcie Gdynia. Jest to pokłosie rozstrzygniętego we wrześniu przetargu na 6-letnią obsługę terminala promowego w porcie w Gdyni, który wygrała szwedzka firma Stena Line. W przetargu uczestniczyło też konsorcjum polskich operatorów promowych.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?