Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu poinformowała 15 października o dostawie kolejnego wycieczkowca dla Disney Cruise Line, Disney Destiny. Jest to kolejny statek, który zakład dostarczył temu zamawiającemu. Jednocześnie ma to stanowić o dobrej kondycji stoczni, po niedawnych problemach finansowych.
W znajdującej się w niemieckim Papenburgu stoczni Meyer Werft odbyła się, 8 sierpnia, ceremonia cięcia blach pod kolejny wycieczkowiec klasy Wish, zamówionego przez Disney Cruise Line. W międzyczasie został zaprezentowany inny statek tej serii, który w tym roku zostanie przekazany zamawiającemu, Disney Destiny. Przedsięwzięcie ma dowodzić poprawy kondycji zakładu, który w ubiegłym roku otrzymał wsparcie finansowe od niemieckich władz.
Gdy w grudniu 2023 roku w stoczni Peene w niemieckim Wolgast odbyła się ceremonia cięcia blach pod budowę pierwszej z serii zaplanowanych, wielozadaniowych fregat dla niemieckich sił morskich, typu F126, wzbudziła zainteresowanie specjalistów i miłośników tematyki okrętowej. Jednakże w ostatnim czasie pojawiło się coraz więcej niepokojących informacji na temat losów przedsięwzięcia i w końcu padło sakramentalne „,mamy opóźnienie”.
Michael Kretschmer, premier kraju związkowego Saksonia i członek partii CDU, w internetowym wydaniu tygodnika Die Zeit zaapelował w niedzielę o rozmowy z Moskwą na temat możliwego wznowienia kontrowersyjnego projektu gazociągu Nord Stream 2, mającego dostarczać Europie rosyjski gaz.
NYK Cruises odebrał 10 kwietnia wyczekiwany, nowy statek wycieczkowy, Asuka III. Zbudowany przez stocznię Meyer Werft w niemieckim Papenburgu ma być dowodem skuteczności zakładu i symbolem wyjścia z kryzysu, w jakim znajdował się od pewnego czasu. Wykonawca podkreśla, że ma być to jeden z najbardziej energooszczędnych statków wycieczkowych, jakie kiedykolwiek zbudowano i stanowiący zarazem ważny kamień milowy na drodze do zmniejszenia intensywności emisji CO2 w ramach żeglugi pasażerskiej.
Nowa morska farma wiatrowa ma dostarczyć wystarczającą ilość energii odnawialnej, by zasilić równowartość 250 000 gospodarstw domowych w Niemczech. Gode Wind 3 należy do Ørsted i Nuveen Infrastructure, wpisując się w dalszy rozwój energetyki odnawialnej u zachodniego sąsiada Polski.
Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu przekazała liniom Disney Cruise Line nowy statek wycieczkowy, Disney Treasure. Posiadać ma jedne z najbardziej złożonych i innowacyjnych obiektów rozrywkowych w branży rejsów wycieczkowych.
W stoczni w niemieckim Papenburgu zostały ukończone w ciągu kilku miesięcy pierwsze komponenty platformy DolWin delta o mocy 900 MW. Aktualnie są w drodze do Kadyksu w Hiszpanii, gdzie platforma zostanie ukończona w stoczni Dragados Offshore. DolWin delta jest pierwszą platformą transformatorową produkowaną w Niemczech od wielu lat. Dzięki temu zamówieniu Meyer Werft ma zrobić ważny krok w ramach wejścia w branżę offshore.
Niemiecka stocznia z siedzibą w Papenburgu otrzymuje szerokie wsparcie, aby zabezpieczyć swoją przyszłość gospodarczą. Rząd federalny i kraj związkowy Dolna Saksonia wspólnie nabywają około 80% udziałów i inwestują 400 milionów euro. Każde z nich planuje również udzielić gwarancji w wysokości około miliarda euro, aby sfinansować istniejące stałe zamówienia w celu ustabilizowania firmy. Firma osiągnęła już wszystkie niezbędne porozumienia ze stanem, rządem federalnym i bankami.
Komisja Budżetowa Bundestagu ogłosiła 11 września, że daje zielone światło dla planu ratunkowego dla znajdującej się w trudnej sytuacji stoczni Meyer Werft w Papenburgu. Ma to się wiązać z inwestycją w zakład celem przetrwania zarówno jego, jak i znajdujących się tam tysięcy miejsc pracy.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?