Strategia odbudowy przemysłu stoczniowego jest dla całej Unii krytycznie ważna, ale nie da się odwrócić sytuacji na rynku stoczniowym w krótkim czasie. Obecnie jest atmosfera, by prace w tym zakresie doprowadzić do finału.
Komisja Europejska rozpoczęła przygotowania do Strategii portowej UE i Strategii morskiej UE w przemyśle i zaprasza zainteresowane strony do udziału w tym procesie. 1 lipca szereg przedstawicieli europejskiego biznesu morskiego i środowisk związanych z przemysłami morskimi wzięło udział w strategicznym dialogu na temat strategii morskiej UE. Spotkanie odbyło się na zaproszenie Apostolosa Tzitzikostasa, komisarza UE ds. zrównoważonego transportu i turystyki. Uczestniczył w nim również Stéphane Séjourné, wiceprzewodniczący wykonawc
W tym tygodniu, z inicjatywy SEA Europe, odbyło się spotkanie w ramach Strategiczne Dialogu Wysokiego Szczebla na temat Przyszłej Strategii Przemysłowej UE dla Przemysłu Morskiego. W spotkaniu uczestniczyli menedżerowie europejskich przemysłów morskich. Reprezentowane były stocznie i producenci wyposażenia okrętowego, armatorzy i operatorzy flot handlowych. Byli przedstawiciele związków zawodowych i interesariusze. Wspólnie zidentyfikowaliśmy wyzwania, szanse i kluczowe działania w celu realizacji skutecznej Strategii Przemysłowe
11. Międzynarodowy Kongres Morski w Szczecinie przyniósł kilka znamiennych dla polskiej branży morskich ogłoszeń i informacji. Najważniejszym jest fakt, że nasz rząd postanowił umocnić nasze przywiązanie do morza. Kilka projektów, w które zaangażowana jest strona rządowa, zostały spięte klamrą o nazwie „Polskie Morze”. Program ten ogłosił z mównicy podczas otwarcia Kongresu premier Donald Tusk.
Międzynarodowe Targi Morskie i Militarne Baltexpo2025, które w tym roku odbędą się w gdańskim AmberExpo 7-9 października, są na drodze do stania się najważniejszą imprezą targową o charakterze morskim w regionie Bałtyku. Tegoroczna edycja ma stanowić kolejny krok na przód dla samych targów, ale dzięki temu także dla całego sektora morskiego.
Stowarzyszenie SEA Europe podczas Walnego Zgromadzenia, które odbyło się 14 stycznia wybrało swojego nowego prezesa, Alberto Maestriniego, który zastąpi na tym stanowisku René H. Berkvensa.
Do 2027 r. Chiny zamierzają zwiększyć potencjał produkcyjny przemysłu okrętowego o 80%. Ich potencjał produkcyjny kilkakrotnie przekroczy możliwości stoczni UE. Z kontraktami na ponad 3200 statków chińskie stocznie mają 56% udziału w globalnym portfelu zamówień według tonażu CGT. Od dekady stoczniowcy z Chin wchodzą w nowe, najbardziej zaawansowane technologicznie projekty. W 2024 r. chiński portfel zamówień na budowę statków osiągnął rekordowe wielkości i nic nie wskazuje na to, że miałoby się to zmienić. Europa jest trzecia, z
Francuscy spedytorzy oraz Zéphyr i Borée nadal są zdeterminowani aby rozbudować flotę kontenerowców z napędem żaglowym. Canopée, statek ro-ro o długości 121 m opracowany dla ArianeGroup pływa po Atlantyku i transportuje rakietę nośną Ariane 6 z Europy kontynentalnej do Gujany Francuskiej, gdzie zlokalizowane jest centrum kosmiczne. Jego kadłub zbudowała Partner Stocznia z Polic, a statek wyposażono w żagle przez stocznię Neptune.
Dwudziesta trzecia edycja Forum Gospodarki Morskiej Gdynia przyciągnęła bardzo liczną publiczność złożoną z osób zaangażowanych w rozwój branży. To dowodzi, że rozwój i problemy sektora morskiego angażuje coraz więcej ludzi i przedsiębiorstw, ale frekwencja świadczy o tym, że coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z wagi przemysłu morskiego dla gospodarki całego kraju.
Narodowa Strategia Budowy Okrętów Kanady uruchomiona została prawie 15 lat temu. Miała na celu pomóc w utrzymaniu potencjału produkcyjnego i modernizacji stoczni oraz odbudowie przemysłów morskich. Mówiono już wówczas o utworzeniu w Kanadzie zrównoważonych miejsc pracy. Postawiono na suwerenność i ochronę interesów branży w kraju i za granicą.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim