Gigant morskiej branży turystycznej Royal Caribbean Group podpisał umowę z francuską stocznią Chantiers de l’Atlantique z siedzibą w Saint-Nazaire w sprawie zamówienia siódmego statku klasy Oasis, który będzie działał w ramach jednej z spółek firmy, Royal Caribbean International. Ma to wzmocnić jej pozycję na rynku turystycznych rejsów największymi wycieczkowcami na świecie. Odbywa się to niedługo przed przekazaniem przez wykonawcę najnowszej obecnie jednostki z tej serii, Utopia of the Seas.
Jason Liberty został w styczniu br. mianowany przez Radę Dyrektorów przewodniczącym Rady Cruise Lines International Association (CLIA). To wiodąca organizacja stowarzyszająca branżę rejsów wycieczkowych. Jason Liberty jest prezesem i dyrektorem generalnym Royal Caribbean Group.
Blok rufowy, podzielony na dwie części o łącznej masie 780 ton, opuścił gdańską stocznię Marine Projects Ltd. na pokładzie statku Meri i niebawem wyruszy do klienta, czyli fińskiej stoczni Meyer Turku, gdzie zostanie zintegrowany z kadłubem Star of the Seas – drugiego cruisera klasy Icon zamówionego przez Royal Carribean.
Na Florydę przybył długo wyczekiwany statek wycieczkowy Icon of the Seas. Z tej okazji firma Royal Carribbean zorganizowała mu huczne powitanie. W pierwszy komercyjny rejs jednostka wypłynie 27 stycznia.
Na terenie fińskiej stoczni rozpoczął się montaż kadłuba drugiego statku klasy Icon, Star of the Seas. To kolejny etap budowy jednej z największych jednostek tego rodzaju. Uroczystość położenia stępki pod przyszły statek wycieczkowy przeznaczony do rejsów po Morzu Karaibskim odbyła się 15 grudnia.
Najnowocześniejszy statek wycieczkowy na świecie Icon of the Seas już wkrótce wyruszy w swój pierwszy, dziewiczy rejs. Wczoraj, 27 listopada br. fińska stocznia Meyer Turku dostarczyła gotową jednostkę armatorowi, firmie Royal Caribbean Internarional. Po niedawno zakończonych próbach morskich, "Icon" jest gotowy do przyjęcia pierwszych pasażerów.
Kolejny rekordzista wśród wycieczkowców niedługo wyjdzie w swój dziewiczy, komercyjny rejs. Spędzając osiem dni w morzu, biorąc udział w szeregu testów i podlegając nawet setkom inspekcji pod kątem bezpieczeństwa, prawa morskiego oraz certyfikatów, Icon of the Seas jest niemal gotowy, aby wyznaczać nowe standardy w branży turystycznej.
W dniu 29 września 2023 roku przeprowadzono urzędowy przegląd pierwszej sekcji kadłuba dla statku Meyer Turku NB-1402 ICON 3.
Globalna firma energetyczna Shell poinformowała w środę o pierwszej w Porcie Gibraltar operacji bunkrowania statku wycieczkowego paliwem LNG. Bunkrowanie zostało przeprowadzone we współpracy z Royal Caribbean Group, Anthony Veder i Zarządem Portu Gibraltar. Statkiem bunkrującym był zbudowany w Gdańsku Coral Methane.
Trwa budowa przyszłego Utopia of the Seas, który znajdzie się we flocie Royal Caribbean International. To szósta jednostka w klasie Oasis, która już w przyszłym roku ma rozpocząć działalność.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO