Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji technicznej z zastosowaniem metodyki BIM (Building Information Modeling/Management). Projekt ma charakter pilotażowy i obejmuje rozbudowę fragmentu Nabrzeża Przemysłowego na odcinku konstrukcyjnym 35–36, o długości około 200 metrów.
Wciąż trwa modernizacja nabrzeży w szczecińskim porcie, na czym skorzystają działające tam podmioty. Jak informuje operator Bulk Cargo – Port Szczecin, obsługiwane przez niego Nabrzeże Katowickie zostało poddane koniecznej modernizacji, co wpłynie na nowe zdolności operacyjne.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA ogłosił postępowanie przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej dla kompleksowej przebudowy Nabrzeża im. Obrońców Westerplatte. To jedno z najbardziej symbolicznych miejsc na mapie Polski, które od lat wita statki wpływające do portu, a jednocześnie miejsce o wyjątkowym znaczeniu historycznym.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk i Korporacja Budowlana Doraco podpisały oficjalnie umowę na przebudowę Nabrzeża Wiślanego. To jedna z ważniejszych inwestycji w Porcie Wewnętrznym, która umożliwi obsługę większych jednostek.
W piątek doszło do incydentu z udziałem statku ciężarowego Red Zed 1 (IMO: 9633977) o długości 217 metrów, który uderzył w nabrzeże Kanału Sueskiego w rejonie 45. kilometra wodnej arterii. Jednostka, należąca do kategorii heavy lift, utraciła sterowność na skutek awarii technicznej, co doprowadziło do zejścia z kursu i kolizji z infrastrukturą brzegową.
Zakończyły się prace przy Nabrzeżu Słowackim w ramach zadania pn. „Poprawa dostępu do Portu w rejonie Kanału Dębickiego”. Dzięki temu w szczecińskim porcie pojawiła się kolejna lokalizacja będąca w stanie obsługiwać statki o większym niż dotychczas zanurzeniu.
Rankiem 14 kwietnia odbyła się operacja przestawienia doku pływającego PGZ Stoczni Wojennej. Przedsięwzięcie ma także istotne znaczenie dla Portu Gdynia, gdyż pozwoli na kontynuację prac przy budowie obrotnicy nr 2.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście podał, że Nabrzeże Zbożowe w Szczecinie jest już gotowe do przyjęcia większych statków, zakończone zostało bowiem jego dostosowanie do głębokości 12,5 metra.
Po kilku miesiącach prac udało się naprawić nabrzeże w Porcie Gdynia. Umożliwi to kontynuację prac przy powstawaniu Obrotnicy nr 2. Przy tym ma to istotne znaczenie także dla PGZ Stoczni Wojennej, gdyż umożliwi to przeprowadzenie operacji przestawienia doku pływającego.
– W DORACO wyznajemy kulturę zmiany. Kadra jest do tego przyzwyczajona, a my też rozumiemy, że „wieloletnie strategie” to obecnie strategie na dwa lata – trzeba je szybko rewidować i dopasowywać się do tego, co się dzieje – mówi w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Angelika Cieślowska, prezes Korporacji Budowlanej DORACO, która zaangażowana jest w wiele kluczowych inwestycji budowlanych w branży portowej i energetycznej.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji