Rośnie liczba śniętych ryb w zbiorniku Czernica pod Wrocławiem. W tym w starorzeczu Odry od połowy kwietnia szacuje się, że padło ich już około tony. Przyczyną jest produkcja toksyn przez złote algi, a ich intensywne namnażanie się w ostatnim czasie jest obserwowane również na Kanale Gliwickim.
Jedna z największych szkół średnich w regionie i jeden z największych pracodawców na Pomorzu Środkowym łączą siły, by otworzyć przed młodymi ludźmi nowe perspektywy rozwoju oraz odbudować tradycje stoczniowe na Pomorzu Środkowym. W słupskim Mechaniku we wrześniu ruszy klasa, w której kształcić będą się przyszli specjaliści od budowy jachtów i łodzi. Nauka będzie realizowana we współpracy z firmą Markos, która specjalizuje się w ich produkcji.
Biuro Karier i Absolwentów Politechniki Gdańskiej oraz Wydział Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa zapraszają na TARGOiOWISKO 2023 – Wydziałowe Targi Pracy, które odbędą się 5 kwietnia, w godz. 10:00-14:00, w budynku Instytutu Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej (parter i I piętro). Podczas targów przedstawiciele firm przedstawią oferty praktyk studenckich, pracy oraz staży.
W swojej 30 – letniej historii MARKOS zdążył już zapisać się również w historii polskiej marynarki wojennej. W lipcu minęło siedem lat od chwili zwodowania jednostki ORP Ślązak – sztandarowego projektu krajowego przemysłu zbrojeniowego, w którym uczestniczyła firma z Głobina. To właśnie tutaj wyprodukowane zostały dwie łodzie typu RIB, które trafiły na wyposażenie Ślązaka. Jednak historia ich stworzenia wymagała zastosowania zaawansowanych na tamten czas rozwiązań, które sprawiły, że żadna inna firma w kraju nie odważyła się im s
O sile i dynamice produkcji mieszczącej się w Głobinie firmy Markos najlepiej świadczy fakt, że mury zakładu opuścił właśnie tysięczny egzemplarz łodzi produkowanej dla fińskiej marki Axopar! W ciągu ostatnich trzech lat kooperacja obydwu firm zaowocowała nasyceniem światowego rynku łodzi motorowych o luksusowe modele stanowiące synonim perfekcji, staranności wykończenia i komfortu.
Łodzie z MARKOS-u będą prezentowane w Cannes – stolicy europejskiego luksusu i filmu. W czasie tegorocznej edycji Cannes Boat Show 2022 turyści oraz dealerzy będą świadkami premiery Axopar 45, której pierwsze egzemplarze właśnie produkowane są w MARKOS. Między innymi te ustalenia zapadły w czasie wczorajszej wizyty w Głobinie ścisłego kierownictwa firmy Axopar – światowego potentata produkcji łodzi motorowych.
Ideę wskrzeszenia tradycji stoczniowych w regionie słupskim chce wspólnie realizować pięć instytucji z Pomorza Środkowego. Dwie szkoły, dwa samorządy oraz firma Markos podpisały dziś (1.03) list intencyjny w tej sprawie. Podpisy pod dokumentem o współpracy złożyli prezes zarządu Markos Cezary Koseski, starosta słupski Paweł Lisowski, burmistrz Ustki Jacek Maniszewski oraz dyrektorzy Zespołu Szkół Agrotechnicznych w Słupsku a także Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Ustce.
Nawet kilka tysięcy litrów wody tygodniowo uda się zaoszczędzić w wyniku nowych rozwiązań wprowadzonych w firmie Markos. Od 20 stycznia podczas procesu sprawdzania szczelności elementów montowanych na łodziach wykorzystywany jest specjalny zamknięty system obiegu wody. Pomysłodawcami i wykonawcami projektu są sami pracownicy.
Duży udział w powstawaniu na terenie Norwegii rewolucyjnej fermy rybnej ma firma Markos z Głobina. To właśnie pod Słupskiem powstają specjalistyczne konstrukcje z laminatu, które znajdą zastosowanie w hodowli łososia opartej na innowacyjnych technologiach. Kolejne egzemplarze transportowane są na bieżąco na północne wybrzeże Norwegii. Rozpoczął się właśnie ostatni etap zaopatrywania tego projektu.
Od kilkunastu lat firma Markos z Głobina w swoim szerokim portfolio ma budowę łodzi ratowniczych i ratunkowych. To jednostki o szczególnym znaczeniu. Wożone na statkach jak również ulokowane na platformach wiertniczych, wykorzystywane są w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia pasażerów i załogi. Modele produkowane w Głobinie wykorzystywano już między innymi w czasie głośnych działań ratowniczych między innymi w Zatoce Meksykańskiej czy na Morzu Śródziemnym.
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Komisja Europejska przyznaje status PCI projektowi składowania CO2, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic
Ruszyła cyfrowa rewolucja sektora MŚP. Inauguracja Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych
Stępka pod okręt hydrograficzny dla sił morskich Włoch położona
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Złota passa trwa. Polski jacht WindWhisper 44 wygrywa regaty Palma Vela na Majorce