Straż przybrzeżna Korei Południowej rozpoczęła w poniedziałek poszukiwania po doniesieniach, że dziewięciu członków załogi zaginęło, gdy chiński kuter rybacki wywrócił się u zachodnich wybrzeży kraju.
Mimo sankcji, miliony baryłek ropy naftowej jest nielegalnie transportowane nowymi szlakami morskimi. Tysiące ton ropy naftowej jest przeładowywane między zbiornikowcami. Operatorzy nie mają problemów z załadunkiem i przeładunkiem ropy naftowej, a potem jej sprzedażą jako „legalnym” ładunkiem. Statki zmieniają bandery, właścicieli, nazwy, przemieszczają się pod fałszywymi banderami, często płyną z wyłączonym systemem AIS.
Filipińska Straż Przybrzeżna jest zdania, że po zderzeniu chińskich okrętów, które próbowały staranować jednostkę Filipin na Morzu Południowochińskim, Chińczycy prowadzili poszukiwania ludzi za burtą. Inne, niepotwierdzone doniesienia mówią o kilku ofiarach kolizji.
Na Morzu Południowochińskim, pozostającym „kością niezgody” między Pekinem a Manilą, doszło do kolejnego, groźnego incydentu. Doszło do kolejnych prób blokowania i polewania z armatek wodnych filipińskich jednostek nawodnych przez chińskie. Jednak w „ferworze walki” doszło do nietypowego zdarzenia, gdyż okręt Marynarki Wojennej Chińskiej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej staranował… patrolowiec chińskiej straży wybrzeża.
Istotne źródło dostaw ropy i gazu do Europy i Azji może zostać zablokowane. Iran zapowiedział, że może zablokować Cieśninę Ormuz. Większym zagrożeniem wydają się jednak sytuacje, w których statki tracą sygnał GPS i wyłączają systemy identyfikacyjne. Według firmy Windward, zajmującej się analizą ruchu statków, od początku konfliktu między Izraelem a Iranem około tysiąca jednostek w Zatoce Perskiej odnotowało zakłócenia sygnałów z satelitów.
Zmiany w wolumenie przeładunków, obsługa coraz większych jednostek, duży udział paliw w przeładunkach portowych, wyzwania związane z dekarbonizacją- to codzienność portów. Jeszcze kilka lat temu zarządzanie portami i ryzykiem w nich występującym była zupełnie inna. Jak więc sprostać nowym wyzwaniom?
Straż Wybrzeża USA i inne agencje, działające w rejonie nieopodal miasta Sankt Petersburg w stanie Floryda, zostały powiadomione o wypadku z udziałem dwóch jednostek nawodnych, do którego doszło wieczorem, nieopodal mostu Memorial Causeway, przebiegającego nad Wewnętrzną Przybrzeżną Drogą Wodną, stanowiącej część liczącej kilka tys. km trasy rzecznej biegnącej przez znaczną część kraju.
Amerykański lotniskowiec USS Harry S. Truman nie ma najlepszego okresu. Po głośnej lutowej kolizji z masowcem teraz jest bohaterem kolejnego incydentu: podczas rutynowej operacji z jego pokładu spadły samolot oraz ciągnik holowniczy.
Armada zużytych i niebezpiecznych tankowców służąca Rosji zarówno do transportu objętej sankcjami ropy, jak i do działań sabotażowych, jest wciąż bezkarna. Kontrola jednej z jednostek tej floty, prowadzona obecnie przez Estonię, dowodzi, że walka z tym nielegalnym procederem jest możliwa.
Pierwszy w nowym cyklu olimpijskim do Los Angeles 2028, Puchar Świata na Majorce dobiegł końca. Polskę reprezentowała Kadra Narodowa Polskiego Związku Żeglarskiego w dziewięciu z dziesięciu klas olimpijskich. Największym sukcesem regaty zakończyła załoga w klasie 49er - Dominik Buksak i Adam Głogowski, którzy jako jedyni z kadry awansowali do wyścigów medalowych, kończąc regaty na 4. miejscu.
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Władze Iranu zwolniły tankowiec zatrzymany wcześniej przez Strażników Rewolucji
Ostatni okręt kontrowersyjnej serii już w służbie w siłach morskich USA. Co dalej z serią Independence?
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana