Izraelskie Ministerstwo Obrony poinformowało, że 18 lutego br. ruszyła budowa nowych korwet rakietowych serii Reshef. W krajowej stoczni Israel Shipyards odbyła się ceremonia cięcia blach. Nowe okręty mają być największymi i najpotężniejszymi, jakie pozyska tamtejsza marynarka wojenna, wpływając też na rozwój tamtejszej branży okrętowej.
Ministerstwo Obrony Izraela podpisało umowę na dostarczenie pięciu korwet rakietowych serii Reshef, które zbuduje krajowa stocznia Israel Shipyards. Koszt to 2,8 mld szekli (780 mln dolarów) i będzie to największe przedsięwzięcie w dotychczasowej historii izraelskiej branży okrętowej.
Choć od października 2023 roku w Izraelu trwa konflikt z Hamasem, który zatrząsł Bliskim Wschodem i odbił się na stanie międzynarodowej żeglugi, kraj dąży do utrzymania ciągłości pracy sektorów przemysłu i łańcucha dostaw. To dotyczy także pracy portów i stoczni, kluczowych z racji na znaczenie eksportu i importu w gospodarce państwa. W tej trudnej sytuacji krajowa stocznia Israeli Shipyards z siedzibą w Hajfie buduje okręty dla rodzimych sił morskich jak i zagranicznych zamawiających.
Trwający od października konflikt w Strefie Gazy jest wyzwaniem dla izraelskiej branży morskiej w związku z zakłóceniem łańcucha dostaw i ograniczeniem żeglugi w rejonie państwa. Mimo to największa i najważniejsza stocznia w kraju realizuje zlecenia dla własnych jak i zagranicznych sił morskich.
Istniejący od 85 lat w obecnej formie Izrael znajduje się w ciągłym stanie zagrożenia z racji na wrogie relacje z państwami arabskimi wokół siebie. Z tego powodu transport drogą morską ma kluczowe znaczenie dla jego gospodarki, stąd Izraelski Korpus Morski jest również rodzajem sił zbrojnych konsekwentnie rozwijanym w zakresie zapewnienia skutecznej obrony interesów państwa.
Cztery grupy inwestycyjne chcą przejąć izraelski port w Hajfie, którego wartość szacuje się na 600 milionów dolarów. Formalne oferty mają zostać przekazane w październiku.
Operator portowy z siedzibą w Dubaju, DP World, nawiązał współpracę z izraelską grupą DoverTower w planach wspólnego ubiegania się o prywatyzację izraelskiego portu w Hajfie.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO