Koniec sezonu letniego dla portów w Kopenhadze i Visby wcale nie oznacza końca odwiedzin wycieczkowców.
Hanseatic Nature wyjątkowy statek, specjalizujący się w odwiedzaniu arktycznych rejonów, w niedziele wpłynął do Portu Gdańsk. Jeszcze tego samego dnia wyruszył w dalszą podróż, zamykając tym sezon na wycieczkowce w gdańskim porcie.
Wpłynięcia do polskich portów statków wycieczkowych to znak trwającego sezonu letniego. Po jego zakończeniu wizyty się kończą i kolejne tego typu jednostki można zobaczyć dopiero latem kolejnego roku. Tym razem ma nastąpić wyjątek od reguły i grudniu pojawi się jeszcze jeden.
Dziś rano w Gdańsku zakołysały się fale. Przy nabrzeżu Westerplatte zacumował majestatyczny wycieczkowiec Viking Jupiter. Potężny statek przyciąga spojrzenia swoimi wyjątkowymi parametrami i luksusowym wyposażeniem.
Do Gdańska wpłynął statek wycieczkowy Hamburg, będąc pierwszym z ok. 50, jakie mają pojawić się w tamtejszym porcie w trakcie sezonu. Coraz częstsze wizyty dużych jednostek są znakiem jego rosnących możliwości w zakresie ich przyjmowania oraz obsługi.
Pierwszy w tym roku luksusowy statek pasażerski zacumuje w czwartek, 20 kwietnia przy Nabrzeżu Obrońców Westerplatte. Będzie to jednostka Hamburg, pływająca pod bahamską banderą, która wielokrotnie gościła w Gdańsku. W tym roku przywitamy ją dwukrotnie, bo również 20 maja. Wycieczkowiec ma 145 m długości, 21,5 m szerokości, 5,5 m zanurzenia oraz 15 067 GT. Jednostka może przyjąć na swój pokład do 420 pasażerów. Przybycie statku planowane jest na godz. 11.
16 lipca w rumuńskiej stoczni Vard Tulcea odbyła się ceremonia położenia stępki pod Hanseatic Spirit, trzeci wycieczkowiec ekspedycyjny budowany dla Hapag-Lloyd Cruises.
Oficjalnie ruszyła budowa trzeciego wycieczkowca z serii hanzeatyckiej dla Hapag Lloyd. Zaprojektowanie i konstrukcja jednostki o nazwie Hanseatic Spirit została przyznana latem 2018 roku stoczni Vard.
Niemiecki Hapag-Lloyd Cruises ochrzcił statek Hanseatic Nature, pierwszy z trzech wycieczkowców ekspedycyjnych zamówionych przez armatora. Uroczystość odbyła się 4 maja w Porcie Hamburg. Następnego dnia jednostka opuściła port i udała się w rejs do Szkocji i Norwegii.
DNV GL oraz Hapag-Lloyd Cruises dokonały zmian konstrukcyjnych w kadłubach dwóch statków pasażerskich, co spowodowało roczne oszczędności na paliwie o więcej niż dziesięć procent. Jednostki będą miały najwyższą klasę lodową dla statków pasażerskich, poziom zużycia paliwa ma ogromne znaczenie ekonomiczne.
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie