Stocznia mieszcząca się w Barrow-in-Furres poinformowała o trwających próbach morskich niedawno przekazanego do brytyjskich sił morskich okrętu podwodnego z napędem jądrowym typu Astute, HMS Agamemnon. Jednostka ta pod koniec września została oficjalnie przekazana do Royal Navy. Nim jednak rozpocznie regularną służbę operacyjną, czeka ją szereg prób eksploatacyjno-wojskowych.
Stocznia i port w Barrow-in-Furness były miejscami wyjątkowej uroczystości. Do służby pod brytyjską banderą został oficjalnie wcielony HMS Agamemnon, szósty okręt podwodny z napędem jądrowym typu Astute. Rangę wydarzenia podkreślił fakt obecności Karola III, króla Wielkiej Brytanii i zarazem Lorda Wysokiego Admirała.
Zwiększanie potencjału sił podwodnych Wielkiej Brytanii wiążę się z wydatkami i zamówieniami nie tylko na same okręty. Biorąc pod uwagę wyzwanie, jakim jest budowa nowych jednostek, władze zapowiedziały, że za równowartość niemal pół miliarda dolarów zmodernizują infrastrukturę stoczniową w Rosyth, aby tam obsługiwać przyszłe jednostki typu Dreadnought, wyposażone w napęd jądrowy i zdolne do ataków balistycznych.
Resort obrony Wielkiej Brytanii zwrócił się do francuskiej firmy Naval Group w sprawie dostarczenia istotnego wyposażenia napędu dla nowych okrętów podwodnych z napędem atomowym typu Astute. Łącznie cztery jednostki otrzymają na wymienniki ciepła HEATEX. To część prac związanych z dostosowaniem Royal Navy do skuteczniejszego działania w ramach odstraszania atomowego.
Nastąpił istotny moment w trwającej od blisko 11 lat budowie atomowego okrętu podwodnego typu Astute, który wejdzie w skład Królewskiej Marynarki Wojennej Wielkiej Brytanii. 3 października jednostka została zwodowana w stoczni BAE Systems w Barrow-in-Furness.
Brytyjscy inżynierowie budujący okręty podwodne o napędzie atomowym korzystali z oprogramowania, którego zaprojektowanie zlecono na Białorusi i w Rosji, co jest niezgodne z zasadami ministerstwa obrony – ujawnił dziennik „Daily Telegraph”.
Jeden z najnowszych okrętów podwodnych Royal Navy przechodzi intensywne próby morskie na Atlantyku, które poprzedzają wejście do regularnej służby i przeznaczenie do wykonywania zadań zgodnie z przeznaczeniem.
W stoczni BAE Systems w Barrow-in-Furness po 11 latach prac stoczniowcy zaprezentowali jeden z najnowszych okrętów podwodnych, które mają chronić Wielką Brytanię. Działający "w pierwszej linii" HMS Agamemnon będzie pełnił rolę zarówno "miecza", jak i "tarczy", wykonując zadania na rzecz sił morskich tak w wariancie narodowym, jak i sojuszniczym.
Brytyjskie ministerstwo obrony podpisało z koncernem zbrojeniowym BAE Systems kontrakt, na mocy którego firma rozpocznie prace projektowe nad zupełnie nowym okrętem podwodnym dla Royal Navy. Napęd do okrętów opracuje Rolls-Royce.
MOSG zachęca byłych funkcjonariuszy do powrotu do służby. Formacja informuje o procedurze
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości
Okręty podwodne mieczem sił morskich. Model odstraszania morskiego definiujący równowagę strategiczną
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku