"Bezpieczeństwo transportu intermodalnego — szanse i zagrożenia" - to temat konferencji zorganizowanej przez Polski Rejestr Statków. Wnioski z dyskusji są proste - w branży intermodalnej potrzebne są inwestycje w infrastrukturę, automatyzację, ale krytycznie ważne jest też podnoszenie kompetencji pracowników na wszystkich etapach procesów logistycznych. Ciekawym wątkiem była dyskusja o tym, czemu... ze statków spadają kontenery i czemu nikt tego nie raportuje.
"Transformacja energetyczna na statkach i w transporcie morskim" - to kolejna debata podczas 5. Rejsu z Gospodarką Morską. Wnioski z debaty ekspertów są co najmniej niepokojące. Dramatycznie brakuje paliw niskoemisyjnych, a jednocześnie najwięksi i najbogatsi armatorzy eskalują wyścig technologiczny, na który nie stać mniejszych operatorów.
Dwa towarzystwa klasyfikacyjne, będące członkami IACS – Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych, Polski Rejestr Statków S.A. i Chiński Rejestr Statków zawarły nowe, ogólne porozumienie o współpracy.
Polski Rejestr Statków poinformował, że 26 czerwca podpisał Porozumienie o współpracy z Akademią Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte. Uroczystość podpisania porozumienia miała miejsce w trakcie 10. Forum Bezpieczeństwa Morskiego Państwa w Warszawie.
Polski Rejestr Statków S.A. reprezentowany przez Prezesa Zarządu Grzegorza Pettke oraz Dyrektora Zarządzającego spółki zależnej PRS Hellas z siedzibą w Pireusie, Roberta Domańskiego, uczestniczył w greckich obchodach Święta Narodowego z okazji uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Plenerowa uroczystość miała miejsce na terenie parku eventowego w Atenach w środę 7 maja br.
23 kwietnia prezes zarządu Centrum Techniki Okrętowej S.A., Jan Dobiński oraz prezes zarządu Polskiego Rejestru Statków S.A. (PRS), Grzegorz Pettke, podpisali umowę o współpracy, której celem jest wspólna realizacja działań badawczo-rozwojowych na rzecz rozwoju sektora morskiego i offshore w Polsce i za granicą.
Na terenie Remontowa Shipbuilding S.A. w Gdańsku odbyła się ceremonia chrztu i wodowania piątego niszczyciela min typu Kormoran II. 19 marca na wodzie znalazł się przyszły ORP Rybitwa (605). To kolejny z budowanych w tej stoczni okrętów, który za kilka lat znajdzie się w składzie sił Marynarki Wojennej RP. Okręty tej serii mają nie tylko służyć pod biało-czerwoną banderą, gdyż ambicją polskich stoczni jest, by stały się pierwszym od dekad towarem eksportowym krajowego przemysłu okrętowego.
W siedzibie Polskiego Rejestru Statków w Gdańsku, przy ulicy Hallera, 22 stycznia miało miejsce uroczyste podpisanie listu intencyjnego pomiędzy Urzędem Dozoru Technicznego (UDT) a Polskim Rejestrem Statków (PRS). Sygnatariuszami porozumienia byli Prezes UDT, dr inż. Paweł Urbańczyk, oraz Prezes PRS, Grzegorz Pettke. Współpraca między tymi dwoma instytucjami ma na celu wspólne działanie na rzecz rozwoju innowacji, podnoszenia kwalifikacji pracowników oraz zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa technicznego.
Urząd Dozoru Technicznego (UDT) oraz Polski Rejestr Statków (PRS) ogłaszają podpisanie listu intencyjnego dotyczącego współpracy. Sygnatariuszami listu są Prezes Urzędu Dozoru Technicznego, dr inż. Pan Paweł Urbańczyk oraz Prezes Polskiego Rejestru Statków S.A, Pan Grzegorz Pettke.
W tym roku polskie firmy z sektora przemysłu morskiego po raz kolejny zaprezentowały się wspólnie na stoisku narodowym pod auspicjami Ministerstwa Infrastruktury. Po targach Posidonia w Atenach i SMM w Hamburgu przyszedł czas na Europort w Stambule.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”