W czasie IAPH World Ports Conference odbyło się spotkanie kierownictwa Stowarzyszenia Portów i Przystani na którym omawiano sposoby doskonalenia współpracy zarządów portów ze służbami celnymi.
Ceny ropy na giełdzie paliw w Nowym Jorku rosną w trakcie wtorkowej sesji, lecz maklerzy podają, że surowiec w ujęciu miesięcznym zalicza już czwarty z kolei miesiąc ze zniżką notowań.
Porty Zatoki Gwinejskiej to bramy do prawdziwego bogactwa Afryki. To w ich rejonach skoncentrowanych jest wiele obszarów o kluczowym znaczeniu dla wielu gospodarek państw afrykańskich.
Wojna w Ukrainie może doprowadzić do głodu i niepokojów w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Szczególnie zagrożony jest Egipt - ocenił w piątkowym artykule The Economist.
Brytyjski rząd chce, aby marynarka wojenna przejęła odpowiedzialność za patrole na kanale La Manche i zatrzymywanie łodzi z nielegalnymi imigrantami, a także rozmawia z Rwandą i Ghaną o wysyłaniu tam osób czekających na rozpatrzenie wniosków o azyl - podał w poniedziałek "The Times".
MSZ prowadzi wszelkie rozmowy konieczne do rozwiązania sytuacji - przekazał PAP rzecznik resortu Łukasz Jasina odnosząc się do informacji, że wśród porwanych w poniedziałek w Zatoce Gwinejskiej osób jest polski marynarz.
Piraci w poniedziałek zaatakowali na międzynarodowych wodach w Zatoce Gwinejskiej kontenerowiec handlowy pod banderą Liberii, biorąc szóstkę zakładników - poinformował we wtorek rzecznik duńskich sił zbrojnych.
Mimo rozwoju technologii, piractwo morskie nadal stanowi poważne zagrożenie dla marynarzy i armatorów. Możemy zaobserwować tendencję wzrostową pirackich ataków, w szczególności porwań dla okupu. Większość działań piratów ma miejsce na niezmiennych od lat akwenach, w szczególności w rejonie Zatoki Gwinejskiej.
Jednym z podstawowych celów działalności każdego armatora pozostaje możliwie jak najbardziej efektywne świadczenie wybranych przez siebie usług – włączając w to zapewnienie profesjonalnego oraz wykwalifikowanego personelu na statku. Ochrona zdrowia każdego z marynarzy pozostaje jednym z głównych obowiązków, które spoczywają na barkach armatorów i muszą być bezwzględnie przez nich respektowane, niezależnie od szerokości geograficznej.
Aż 45 państw członkowskich Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) oraz Hong Kong wyznaczyły marynarzy jako kluczowych pracowników, co ma pomóc w zakończeniu kryzysu załogowego.
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku