• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Deltamarin i ESL Shipping współpracują przy tworzeniu wielofunkcyjnych statków zasilanych metanolem

Deltamarin nawiązał współpracę z ESL Shipping w zakresie rozwoju wielozadaniowych statków napędzanych metanolem, zaprojektowanych w celu zaspokojenia różnorodnych potrzeb logistycznych na globalnych szlakach żeglugowych. Nowy kontrakt obejmuje kompletny projekt podstawowy i szczegółowy czterech statków, z kilkoma opcjonalnymi jednostkami.

09.10.2024, 10:50
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą

Finowie wyznaczają nowy kurs w żegludze przyjaznej dla środowiska. Na Bałtyk i Morze Północne wprowadzają hybrydowe 90-metrowe statki do przewozu ładunków masowych. Serię 12 jednostek zamawiają w Indiach, pomijając stocznie europejskie i Dalekiego Wschodu.

19.05.2024, 18:05
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Helsinki – raport z bałtyckiego rynku portowego

Helsinki są ważnym portem pasażerskim jak i towarowym. Jest to największy fiński port z licznymi regularnymi połączeniami z innymi portami Bałtyku, Morza Północnego oraz Atlantyku i pośrednio reszty świata. Jeśli chodzi o wielkość obsługiwanego ruchu pasażerskiego, to jest on w ścisłej europejskiej czołówce.

27.04.2021, 13:14
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

COSCO Shipping – chiński gigant przybywa do gdyńskiego portu z kolejną partią śmigieł

W niedzielę 14 lutego około godziny 14:20 do gdyńskiego portu wpłynął statek „Tian Xi”, należący do chińskiego giganta żeglugowego firmy Cosco Shipping. Przywiózł on ładunek aż 114 śmigieł. Była to największa w historii Polski jednorazowa partia ładunku śmigieł turbin wiatrowych, które zostały zasztauowane, czyli odpowiednio umiejscowione i umocowane na pokładzie jednostki aż w 5 warstwach. Obsługą agencyjną zajęła się specjalizująca się w obsłudze takiego rodzaju towaru Morska Agencja Gdynia.

16.02.2021, 12:05
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Najbardziej ekologiczny masowiec świata zagościł na Bałtyku

Masowiec Viikki, należący do fińskiego ESL Shipping, rozpoczął pracę na Morzu Bałtyckim. Jednostka o długości 160 metrów jest w pełni napędzana paliwem LNG, dzięki czemu emituje o połowę mniej dwutlenku węgla niż tradycyjne masowce o tej wielkości.

17.11.2018, 23:25
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Pierwszy ekologiczny masowiec typu handysize powstane do 2017 r.

Pierwsze na świecie masowce typu handysize napędzane systemem dual-fuel powstają przy współpracy Deltamarin i ESL Shipping. Część wyposażenia dostarczy MacGregor, firma wchodząca w skład międzynarodowego przedsiębiorstwa Cargotec.

30.03.2016, 09:17
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Gazoport w Świnoujściu wpisuje się w światowy trend rozwoju rynku LNG

11 grudnia 2015 r. do terminalu LNG w Świnoujściu wpłynął pierwszy metanowiec ze skroplonym gazem ziemnym, niezbędnym do uruchomienia instalacji. To już jeden z ostatnich kroków przed ostatecznym otwarciem obiektu w przyszłym roku. Patrząc na to, co się dzieje na światowych rynkach transportu, polski gazoport nie powinien narzekać na brak zamówień. Paliwo LNG zyskuje bowiem wciąż na popularności.

15.12.2015, 11:57
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Deltamarin z projektem pierwszego masowca LNG

Biuro projektowe Deltamarin podpisało kontrakt na zaprojektowanie pierwszego prototypu masowców handysize (10-35 tys. ton nośności) z napędem LNG. Dwie jednostki o nazwie B.Delta26LNG zostaną skontruowane dla fińskiego armatora ESL Shipping Ltd w chińskiej stoczni Qingshan Shipyard of Sinotrans & CSC SBICO.

26.11.2015, 09:57
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.