Deltamarin nawiązał współpracę z ESL Shipping w zakresie rozwoju wielozadaniowych statków napędzanych metanolem, zaprojektowanych w celu zaspokojenia różnorodnych potrzeb logistycznych na globalnych szlakach żeglugowych. Nowy kontrakt obejmuje kompletny projekt podstawowy i szczegółowy czterech statków, z kilkoma opcjonalnymi jednostkami.
Finowie wyznaczają nowy kurs w żegludze przyjaznej dla środowiska. Na Bałtyk i Morze Północne wprowadzają hybrydowe 90-metrowe statki do przewozu ładunków masowych. Serię 12 jednostek zamawiają w Indiach, pomijając stocznie europejskie i Dalekiego Wschodu.
Helsinki są ważnym portem pasażerskim jak i towarowym. Jest to największy fiński port z licznymi regularnymi połączeniami z innymi portami Bałtyku, Morza Północnego oraz Atlantyku i pośrednio reszty świata. Jeśli chodzi o wielkość obsługiwanego ruchu pasażerskiego, to jest on w ścisłej europejskiej czołówce.
W niedzielę 14 lutego około godziny 14:20 do gdyńskiego portu wpłynął statek „Tian Xi”, należący do chińskiego giganta żeglugowego firmy Cosco Shipping. Przywiózł on ładunek aż 114 śmigieł. Była to największa w historii Polski jednorazowa partia ładunku śmigieł turbin wiatrowych, które zostały zasztauowane, czyli odpowiednio umiejscowione i umocowane na pokładzie jednostki aż w 5 warstwach. Obsługą agencyjną zajęła się specjalizująca się w obsłudze takiego rodzaju towaru Morska Agencja Gdynia.
Masowiec Viikki, należący do fińskiego ESL Shipping, rozpoczął pracę na Morzu Bałtyckim. Jednostka o długości 160 metrów jest w pełni napędzana paliwem LNG, dzięki czemu emituje o połowę mniej dwutlenku węgla niż tradycyjne masowce o tej wielkości.
Pierwsze na świecie masowce typu handysize napędzane systemem dual-fuel powstają przy współpracy Deltamarin i ESL Shipping. Część wyposażenia dostarczy MacGregor, firma wchodząca w skład międzynarodowego przedsiębiorstwa Cargotec.
11 grudnia 2015 r. do terminalu LNG w Świnoujściu wpłynął pierwszy metanowiec ze skroplonym gazem ziemnym, niezbędnym do uruchomienia instalacji. To już jeden z ostatnich kroków przed ostatecznym otwarciem obiektu w przyszłym roku. Patrząc na to, co się dzieje na światowych rynkach transportu, polski gazoport nie powinien narzekać na brak zamówień. Paliwo LNG zyskuje bowiem wciąż na popularności.
Biuro projektowe Deltamarin podpisało kontrakt na zaprojektowanie pierwszego prototypu masowców handysize (10-35 tys. ton nośności) z napędem LNG. Dwie jednostki o nazwie B.Delta26LNG zostaną skontruowane dla fińskiego armatora ESL Shipping Ltd w chińskiej stoczni Qingshan Shipyard of Sinotrans & CSC SBICO.
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta