Deltamarin nawiązał współpracę z ESL Shipping w zakresie rozwoju wielozadaniowych statków napędzanych metanolem, zaprojektowanych w celu zaspokojenia różnorodnych potrzeb logistycznych na globalnych szlakach żeglugowych. Nowy kontrakt obejmuje kompletny projekt podstawowy i szczegółowy czterech statków, z kilkoma opcjonalnymi jednostkami.
Deltamarin ściśle współpracował z ESL Shipping nad projektem koncepcyjnym nowych statków i w ramach nowego kontraktu będzie nadal zapewniać wsparcie przez cały cykl życia projektu, aż do jego zakończenia.
Statki są zoptymalizowane pod kątem kluczowych szlaków handlowych w regionie Morza Bałtyckiego i przepraw transatlantyckich, z elastycznością umożliwiającą operowanie na dużych jeziorach w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Zostały zaprojektowane z myślą o wyjątkowej zdolności adaptacyjnej, zdolnej do transportu praktycznie każdego rodzaju ładunku, w tym kontenerów, materiałów sypkich, ładunków projektowych, drewna i produktów papierniczych.
Ich innowacyjna konstrukcja obejmuje blok mieszkalny na dziobie, dzięki czemu długi ładunek projektowy może rozciągać się na rufie, co dodatkowo podkreśla możliwości adaptacyjne statku. Dzięki integracji dwóch pokładów w celu zmaksymalizowania pojemności, statki mogą transportować różnorodne ładunki mieszane w razie potrzeby. Ich elastyczna konstrukcja pozwala statkom reagować na zmieniające się wymagania logistyczne, zapewniając jednocześnie wydajność operacyjną, z możliwością pracy na paliwach alternatywnych od pierwszego dnia.
Projekt ten stanowi kontynuację wieloletniego partnerstwa Deltamarin z ESL Shipping, po udanej współpracy, takiej jak drobnicowce Haaga i Viikki, które zostały nagrodzone przez Clean Shipping Index (CSI) za wyjątkową wydajność środowiskową i innowacyjne cechy konstrukcyjne.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów