Opublikowany właśnie raport firmy DNV wskazuje, że rosnące wymagania środowiskowe oraz zakładany cel zerowej emisji netto w sektorze morskim ponownie przyciągają uwagę do napędu jądrowego – mimo że od ponad 40 lat nie powstał komercyjny statek handlowy z takim napędem. Technologia jądrowa może stać się jednym z elementów transformacji energetycznej w żegludze. Koszt rocznego leasingu średniej wielkości reaktora szacowany jest na ponad 16 mln USD.
W dniach 15–16 października 2025 roku w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni odbyła się 8. edycja Polish Conference on Hydrogen Energy and Technology (PCHET 2025) - najważniejsze w Polsce wydarzenie poświęcone gospodarce wodorowej, transformacji energetycznej i rozwojowi zielonych technologii.
Wodór odgrywa kluczową rolę w transformacji energetycznej, stanowiąc alternatywę dla paliw kopalnych oraz wspierając dekarbonizację przemysłu i transportu. Tematowi dekarbonizacji transportu morskiego z udziałem wodoru przyjrzeli się eksperci podczas panelu: "Dekarbonizacja żeglugi i portów - rola wodoru", który miał miejsce na Polish Conference for Hydrogen Energy and Technologies (PCHET) 2025.
Światowa moc energii odnawialnej podwoi się do 2030 roku, przy czym fotowoltaika będzie odpowiadać za blisko 80% wzrostu. Nowy raport Międzynarodowej Agencji Energetycznej ujawnia niepokojący paradoks: pomimo rekordowej ekspansji, świat nie jest na właściwej drodze do osiągnięcia kluczowych celów klimatycznych, a producenci technologii OZE notują miliardowe straty.
Wodór postrzegany jest jako kluczowy element w dekarbonizacji przemysłu ciężkiego, ale czy jego potencjał rzeczywiście przekłada się na praktyczne zastosowania? Na to pytanie odpowiedzieli eksperci podczas pierwszego dnia Polish Conference for Hydrogen Energy and Technologies (PCHET) 2025, podczas panelu zatytułowanego: "Dekarbonizacja przemysłu z wodorem - przełom czy wciąż obietnica".
W dniach 6–7 października 2025 roku Pomorski Park Naukowo-Technologiczny w Gdyni stał się centrum europejskiej debaty o przyszłości skroplonych paliw gazowych. IX Konferencja PPLNG i bioLNG zgromadziła międzynarodowych ekspertów, menedżerów oraz decydentów, którzy zgodnie podkreślali, że LNG i bioLNG to nie paliwa przejściowe, lecz strategiczne ogniwa bezpiecznej i niskoemisyjnej gospodarki energetycznej Europy.
A.P. Moller - Maersk oraz Contemporary Amperex Technology (CATL), podpisały porozumienie w celu wspólnego promowania dekarbonizacji w globalnych łańcuchach dostaw i dalszego wzmacniania globalnej logistyki. W jego ramach oba podmioty mają współdziałać także w zakresie transportu morskiego, intermodalnego oraz rozwoju łańcuchów dostaw na całym świecie.
Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2025 to tradycja ciągnąca się już przez 1/4 historii miasta. Właśnie zakończyła się XXIV edycja tej konferencji, na której dyskutowane są najważniejsze wyzwania i idee sektora morskiego, bardzo często z Gdynią, jako miastem morskim, w tle.
Zaprawieni w logistyce i spedycji, szczególnie uwzględniającej transport morski, od paru lat wiedzą doskonale, że nawet najskrupulatniej przygotowane plany mogą zostać postawione na głowie w konfrontacji z rzeczywistością. Przy każdej operacji trzeba się spodziewać nieustannych zmian i olbrzymiego (i coraz większego) wpływu czynników zewnętrznych. Jak w takim razie wciąż może funkcjonować branża logistyki morskiej? Forum Gospodarki Morskiej poszukiwało odpowiedzi na to pytanie.
24. Forum Gospodarki Morskiej w Gdyni odbędzie się w momencie, kiedy na polskim morzu powstaje pierwsza morska farma wiatrowa. Z tygodnia na tydzień przybywa wiatraków, ale jednocześnie coraz więcej osób zastanawia się, co tak naprawdę nam one dadzą.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO