Włoska firma podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę trzech nowych statków wycieczkowych dla marki Carnival Cruise Line. Zamówienie dotyczy nowej serii jednostek napędzanych LNG, największych statków kiedykolwiek zbudowanych przez Fincantieri jak i włoską branżę stoczniową.
Dwie potężne firmy żeglugowe, Carnival Corporation i Seaspan Corporation, wprowadzają na pokłady technologię Starlink od SpaceX, zmieniając zasady gry w łączności na morzu.
Carnival Corp, armator jednostek wycieczkowych, zwrócił już uwagę na finansowe skutki katastrofy mostu w Baltimore, która odcina tamtejszy port na bliżej nieokreślony czas.
Wczoraj na luksusowym wycieczkowcu Carnival Freedom linii Carnival Cruise Line doszło do pożaru komina. Linie oświadczyły jedynie, że nikomu nic się nie stało, a statek funkcjonuje bez zakłóceń. Dokładna przyczyna nie jest znana, ale podejrzewa się uderzenie pioruna.
Carnival Magic, statek wycieczkowy linii Carnival Cruise Line doznał dość sporych uszkodzeń podczas huraganu na Jamajce. Jednostka w wyniku silnego podmuchu wiatru została zepchnięta do doku. Zdjęcia i filmy udostępnione w sieci pokazują wgniecenia i zadrapania wzdłuż prawej burty.
Załoga wycieczkowca Carnival Vista uratowała sześciu mężczyzn, którzy znaleźli się w niebezpieczeństwie na otwartym oceanie w okolicach Dominikany. Sytuacja miała miejsce wczoraj, wczesnym rankiem czasu lokalnego, po tym jak w nocy przewrócił się mały statek towarowy, na pokładzie którego się znajdowali.
Targi Seatrade Cruise Global w Fort Lauderdale na Florydzie odbyły się w dniach 27-30 marca. Port Gdańsk zaprezentował swoją ofertę, kusząc przedstawicieli branży rejsów wycieczkowych pięknem Pomorza, ale i sławnymi Gdańszczanami.
Pasażerowie statku wycieczkowego, którego kurs był przewidziany od portu Charleston w Południowej Karolinie do Nassau na Bahamach, po dopłynięciu do celu nie mogli zejść z pokładu. Przez fatalną pogodę rejs na rajskie wyspy stał się „rejsem donikąd”.
Za trendami na rynkach frachtowych i czarterowych podążają rynki tonażowe: kupna – sprzedaży jednostek używanych, zamówień na nowe budowy a także złomowań okrętowych. Aktywności jest ogólnie rzecz biorąc mniej, ale bywają tygodnie nieznacznych wzrostów. Armatorzy i inwestorzy żeglugowi starają się na bieżąco reagować na aktualną i przewidywaną sytuację, analizując zarówno podaż jak i popyt na różne klasy i typy jednostek pływających.
Ostatnie tygodnie i miesiące to zachwianie dotychczasowych tendencji na rynkach frachtowych. Szczególnie widoczne jest to w segmencie przewozów kontenerowych. Niemniej jednak jak podkreśla wielu z analityków tego rynku jego parametry są nadal na wysokim poziomie. Z perspektywy armatorów nie wygląda jednak to tak pozytywnie, gdyż napotykali oni na wzrosty kosztów, w tym przede wszystkim kosztów paliwa.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji