Pasażerowie statku wycieczkowego, którego kurs był przewidziany od portu Charleston w Południowej Karolinie do Nassau na Bahamach, po dopłynięciu do celu nie mogli zejść z pokładu. Przez fatalną pogodę rejs na rajskie wyspy stał się „rejsem donikąd”.
Carnival Sunshine, wycieczkowiec mogący pomieścić 3000 pasażerów, wypłynął z Charleston w czwartek, 12 stycznia. Po 2 dniach żeglugi przy silnym wietrze, przygotowywał się do postoju w Nassau. W ostatniej chwili załoga podjęła decyzję, że pasażerowie nie zostaną wypuszczeni na ląd. Kapitan Leonardo Contarino uznał, że wiatr był zbyt porywisty, aby statek mógł bezpiecznie zacumować. Wiało z prędkością do ok. 50 km na godzinę.
Pasażerowie, pomimo oczywistego rozczarowania, zrozumieli obawy dotyczące bezpieczeństwa.
The Carnival Sunshine was unable to dock in The Bahamas, effectively returning home without ever stopping at its second destination. 🛳️https://t.co/BaAkYqBzgR
— Entrepreneur (@Entrepreneur) January 19, 2023
„Rejs donikąd” to potoczne określenie podróży, która rozpoczyna się i kończy w tym samym porcie, bez zatrzymywania się w innym miejscu.
Rzecznik Carnival Cruise Lines poinformował media, że goście otrzymali zwrot opłat portowych, kosztów wycieczki na lądzie oraz podatków. Linia przekazała każdemu z pasażerów kupon upoważniający do 50 proc. rabatu na wybrany przez siebie przyszły rejs. Ponadto każdej z kabin udzielono kredytu pokładowego w wysokości 100 USD do wykorzystania na napoje, specjalne posiłki, zabiegi spa, usługi fotograficzne oraz zakupy.
Carnival Sunshine zawinął do Charleston w poniedziałek, 16 stycznia.
The poor weekend weather in The Bahamas and Bermuda resulted in Carnival Sunshine turning their Bahamas sailing into a cruise to nowhere and "guests received excellent compensation for their radically altered cruise". #cruising #cruises #Caribbean https://t.co/0LolZYeWp3
— Global Eat (@GlobalEAT) January 17, 2023
The latest cruise on the Charleston-based Carnival Sunshine was exactly that — a cruise.
— Charleston Scene (@chasscene) January 21, 2023
And not much more.https://t.co/NkKcgK6DNv
TECoNaut: nowe kompetencje dla ekologicznych jachtów
Morze, wiatr i biznes – ruszyły zapisy na PIMEW Offshore Wind Energy Cup 2024
Ray White Marine wyłącznym dystrybutorem Sunreef Yachts w Nowej Zelandii
Polscy żeglarze zaczynają walkę o ostatnie kwalifikacje olimpijskie
Za 50 mln euro można kupić bezludną wyspę Tragonisi
Morze Śródziemne. Turystyka od Cabo Verde, po Wenecję i Istambuł