Hapag-Lloyd i DHL Global Forwarding podpisały trzyletnią umowę ramową na zakup redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) w ramach tzw. Zakresu 3. Wpisuje się to w dalsze działania niemieckiego przewoźnika w związku z polityką dekarbonizacji transportu morskiego, obok takich przedsięwzięć jak sięganie po nisko- i zeroemisyjne paliwa, wykorzystywane na nowych statkach floty firmy.
Wszystko wskazuje na to, że rząd realnie chce oprzeć polską transformację energetyczną na energii z wiatru. Dwie długo wyczekiwane ustawy o morskiej energetyce wiatrowej trafiły do wykazu prac rządu. Zmiany mają na celu przyśpieszenie realizacji i poprawę warunków inwestycyjnych dla projektów offshore. Mają wprowadzić też bardziej sprawiedliwe zasady wyznaczania maksymalnej ceny energii w ramach systemu aukcyjnego, co poprawi jego efektywność i obniży koszty.
Polska z programami rozwoju energetyki odnawialnej na lądzie i morzu oraz planami budowy energetyki jądrowej weszła na ścieżkę podejścia. Od warunków prawnych, determinacji władz krajowych i samorządów oraz społeczności lokalnych będzie zależało w jakim tempie osiągniemy wskaźniki i cele założone w raporcie DNV.
Izba Handlowa Aberdeen & Grampian przyjrzała się działalności sektora energetycznego na Morzu Północnej i podsumowała wpływy podatkowe, jakie zapewnia działalności wydobywcza. Od początku 2022 roku operatorzy offshore i koncesjonariusze płacą codziennie średnio 22,1 mln funtów w podatkach.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Robert Gordon University (RGU), trzy nowe technologie niskoemisyjne mogą wygenerować 26 tys. nowych miejsc pracy w sektorze energetycznym w Wielkiej Brytanii do 2030 roku. Problemem może się okazać podatek od zysków nałożone na spółki energetyczne.
Jedną z aktywnie badanych technologii jest połączenie morskich farm wiatrowych z produkcją wodoru. Niemiecki gigant – deweloper RWE ogłosił, że wraz z partnerami planuje zbadać możliwości produkcji wodoru na morzu w związku budową MEW.
Parlament Europejski przyjął w środę stanowisko w sprawie trzech projektów wchodzących w skład pakietu Gotowi na 55 (Fit for 55), mającego przeciwdziałać zmianom klimatu poprzez redukcję emisji gazów cieplarnianych. Stanowisko zakłada m.in. szybsze ograniczenie emisji i stopniowe wycofywanie darmowych uprawnień w ramach systemu handlu emisjami ETS.
Rozpoczęcie budowy nowego terminala, Baltic Hub 3, zaplanowano na drugą połowę 2022, a jego uruchomienie - w połowie 2024 roku. Dzięki inwestycji wartej 2 mld zł (około 450 mln euro), DCT Gdańsk stanie się jednym z największych terminali kontenerowych w Europie, a na terenie Portu Gdańsk powstanie trzecie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 m oraz plac o powierzchni 36 hektarów.
Pandemia COVID-19 ujawniła zdolność azjatyckich stoczni do dostarczania efektywnych kosztowo statków niskoemisyjnych, znajdując odzwierciedlenie w sporym wolumenie zamówień. To właśnie azjatycki przemysł stoczniowy szybko podniósł się po trudnym dla światowym gospodarki 2020 roku, zwiększając swój udział w rynku.
Firma Gunvor Group zajmująca się handlem, transportem, składowaniem towarów oraz optymalizacją w branży paliwowej zainwestowała w Artemis Technologies , które opracuje niskoemisyjne rozwiązania w transporcie morskim.
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie