W stoczni Mobile w stanie Alabama odbyła się ważna dla stoczniowców uroczystość. Przekazanie siłom morskim USA ostatniego okrętu typu Independence USS Pierre (LCS 38) kończy wyboistą, pełną trudności drogę, jaką były trwające dwie dekady prace nad tymi jednostkami. Choć już zdołały się one zapisać w historii sił morskich jako wyjątkowo nieudane, symbolizując też „ślepą uliczkę rozwoju”, tak stocznia podkreśla przy tym swoje zaangażowanie i gotowość do zmian, by mimo ogromu wyzwań spełnić oczekiwania tak wymagającego zamawiającego
W amerykańskim porcie w miejscowości Corpus Christi odbyła się ceremonia przekazania do służby kolejnego okrętu klasy LCS (Littoral Combat Ship), który wszedł w skład sił morskich USA. Jest to przedostatnia jednostka z budowanej od 2006, kontrowersyjnej serii okrętów, uważanych przez wielu specjalistów za nieudaną.
W zakładzie amerykańskiego oddziału australijskiego koncernu stoczniowego Austal odbyła się ceremonia wodowania USS Pierre (LCS 38). To 23. i zarazem ostatni okręt klasy Littoral Combat Ship budowany w Mobile w stanie Alabama. Przez kolejne kilka miesięcy będzie trwało doposażanie jednostki i przygotowanie jej do prób morskich, które rozpocząć się mają jeszcze w tym roku.
W stoczni w Mobile amerykański oddział Austal dostarczył zamawiającemu okręt obrony wybrzeża (Litoral Combat Ship, LCS), przyszły USS Kingsville (LCS 36). To 18, przedostatnia jednostka kontrowersyjnego typu Independence, który zdaniem wielu specjalistów jest wielkim niewypałem koncepcji szybkich okrętów przeznaczonych do działań przybrzeżnych.
Przyszły USS Augusta (LCS 34) został dostarczony zamawiającemu. LCS 34 jest siedemnastym okrętem typu Independence, zaliczanym do Littoral Combat Ship (LCS) zbudowanym przez Austal USA w Mobile w Alabamie. Seria zalicza się do kontrowersyjnych w ostatnim czasie inwestycji w rozwój sił morskich USA.
Amerykański oddział australijskiej grupy stoczniowej dokonał wodowania dwóch okrętów dla sił morskich USA - okrętu logistycznego USNS Cody (EPF 14) i okrętu walki przybrzeżnej Kingsville (LCS 36).
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”