Japonia na rynku globalnym żyje z eksportu i importu, a ten odbywa się przez liczne morskie porty. Jednym z istotnych produktów eksportowych były owoce morza, a ich odbiorcą rynek chiński. Chiny częściowo zniosły zakaz importu japońskich owoców morza w połowie 2025 r. Import owoców morza z Japonii do Chin był objęty zakazem od 2023 roku po zrzucie ścieków z elektrowni jądrowej w Fukushimie.
Pływające centrum IT i elektrownia w jednym zostanie zbudowana w Turcji na japońskim kadłubie, posiadającym procesory z całego świata. Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) i Kinetics podpisały w lipcu br. porozumienie o budowie innowacyjnego centrum informatycznego. MOL to jedna z wiodących na świecie firm żeglugowych, która będzie także armatorem terminalu FSRU w Gdańsku. Kinetics to globalny lider w dziedzinie eksploatacji pływających elektrowni.
Firma Nippon Express Co., Ltd., należąca do grupy NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC., we współpracy z austriackim operatorem logistycznym cargo-partner GmbH, uruchomiła nową usługę konsolidacji przesyłek morskich pod nazwą „Vienna Consolidation”. Usługa została opracowana z myślą o usprawnieniu transportu towarów z Japonii do krajów Europy Środkowej i Wschodniej.
W porcie Jokohama Wallenius Wilhelmsen pomyślnie zakończył pierwszą w Japonii próbę bunkrowania na statku M/V Tamesis 400 ton biopaliwa. Ma to stanowić znaczący krok w globalnych wysiłkach firmy na rzecz dekarbonizacji i dowód wysiłków firmy na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko i promowania zrównoważonego rozwoju w żegludze.
Porty na całym świecie łączą siły włączające się w politykę dekarbonizacji transportu. Programy modernizacyjne wykorzystywane są do budowania przewagi konkurencyjnej. Jednym z nich jest WPCAP (World Ports Climate Action Program), realizowany w ramach pięciu grup roboczych. Zarządy portów i instytucje z nimi współpracujące łączą wiedzę na temat najnowszych osiągnięć technicznych i technologii, opracowują wspólne projekty, kreują politykę dekarbonizacji z udziałem armatorów i operatorów terminali. W żadnym z pięciu projektów nie m
A.P. Moller-Maersk poinformował 18 września o wykonaniu znaczącego kroku w kierunku wspierania rozwoju bunkrowania statków ekologicznym i przyjaznym dla środowiska metanolem. Kolejnym krajem, gdzie ma być rozwijana ta metoda, jest Japonia.
W duńskim porcie w Aarhus odbył się chrzest kolejnego statku duńskiej firmy, posiadającej napęd dwupaliwowy, w tym na ekologiczny metanol. Antonia Maersk jest trzecim dużym kontenerowcem w swojej serii, który rozpocznie niskoemisyjne rejsy.
W Japonii nazwano kolejny, wyjątkowy statek we flocie Maersk, który wpisuje się w ideę dekarbonizacji żeglugi poprzez użycie zielonego paliwa. Astrid Maersk to drugi z 18 zaplanowanych dużych kontenerowców zasilanych metanolem, dostarczanych zamawiającemu w latach 2024-2025. Firma oczekuje, że nowa seria przyczyni się do osiągnięcia celu związanego z dążeniem do zerowej emisji CO2 i stania się przyjazną środowisku.
Mitsubishi Gas Chemical Company (MGC), gigant żeglugowy z Danii i władze miasta Jokohama podpisali protokół ustaleń (MoU) w zakresie promowania stosowania ekologicznego metanolu w tamtejszym porcie. Ma to być ważny krok w zakresie popularyzacji użycia tego "zielonego paliwa" w gospodarce morskiej Japonii.
Japońska firma rozwija projekt akumulatorowca, tj. jednostki morskiej wyposażonej w akumulatory, która mogłaby magazynować energię elektryczną i dostarczać ją tam, gdzie byłaby potrzebna.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO