Przewoźnik poinformował o podpisaniu listu intencyjnego ze stocznią China Merchant Industries z siedzibą w Weihai, w sprawie dwóch statków towarowych C-Flexer RoRo Cargo.
Podczas tegorocznej konferencji Stena Line Baltic Business Conference Gdynia 2025, jednym z wystąpień była prezentacja Rona Gerlacha, dyrektora technicznego w Stena Technik. Przedstawił on wizję żeglugi przyszłości, w której innowacja i zrównoważony rozwój idą ramię w ramię.
Od archiwalnych zdjęć sprzed trzech dekad, prezentujących prom Lion Queen po raz pierwszy zawijający do Gdyni, przez analizy ekonomiczne obrazujące aktualną sytuację na rynku bałtyckim, po plany rozwojowe linii Stena Line w Polsce – goście zebrani na konferencji Stena Line Baltic Business Conference Gdynia 2025 mieli okazję prześledzić dynamiczny rozwój trasy promowej Gdynia – Karlskrona i jej operatora.
W maju 2025 roku mija 30 lat od uruchomienia przez Stena Line połączenia promowego Gdynia-Karlskrona. Z trasy obsługiwanej przez jeden prom 6 razy w tygodniu, linia Gdynia-Karlskrona stała się kluczowym korytarzem morskim, który do dziś przewiózł ponad 12 milionów pasażerów i 2,5 miliona jednostek frachtowych. Jubileusz uświetniła międzynarodowa konferencja Stena Line Baltic Business Conference Gdynia 2025, zapowiadająca dalszy rozwój tej ważnej arterii transportowej w Europie.
Wraz z dekarbonizacją sektora morskiego, porty muszą przystosować się do realiów wymagających obsługi paliw alternatywnych, wśród których wiodącą rolę odgrywa LNG. Infrastruktura portowa przystosowana do bunkrowania LNG staje się czynnikiem przyczyniającym się do wzmacniania konkurencyjności portu.
Stena RoRo powiększyła swoją flotę o statek RoRo Giuseppe Lucchesi, który zostanie przemianowany na Stena Shipper i będzie pływał pod duńską banderą. W związku z transakcją firma przejmuje kontrakt z tunezyjską firmą żeglugową Cotunav na obsługę trasy Rades-Marsylia. Sprzedającym jest CIN (Compagnia Italiana di Navigazione S.p.A), spółka z grupy Moby Lines.
Rekordowe frachty, rekordowe zyski, rekordowe wzrosty i spadki to najkrótsza recenzja aktywności shippingu w 2024 r. Nie wszystko szło jak po maśle, ale ubiegły rok operatorzy statków mogą ocenić pozytywnie. I to mimo zawirowań gospodarczych i militarnych, ataków terrorystycznych i niesprzyjających warunków wywołanych zmianami klimatycznymi.
Deltamarin podpisał umowę z China Merchants Jinling Shipyard z siedzibą w chińskim Weihai na zaprojektowanie i inżynierię 14. i 15. statku z serii E-Flexer dla firmy Stena RoRo. Kontrakt obejmuje kompletny projekt podstawowy i szczegółowy dwóch nowych statków E-Flexer RoPax, z których oba będą gotowe do transportu metanolu.
Stena Line podpisała umowę na zakup 49% udziałów w marokańskiej firmie promowej Africa Morocco Link (AML).
Deltamarin podpisał umowę projektową z chińską stocznią China Merchants Jinling (Weihai) na kompletny projekt nowego statku typu RoPax.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim