Spółka PERN oddała do użytku trzy nowe zbiorniki paliwowe w Bazie Paliw nr 21 w Dębogórzu na Pomorzu o łącznej pojemności 150 tys. m3. Dzięki temu stała się największym tego typu obiektem w Polsce – jej możliwości magazynowe przekraczają 500 tys. m3. Inwestycja była konieczna, by dostosować przepustowość bazy do rozbudowywanych możliwości przeładunku paliw płynnych w Porcie Gdynia. Zdaniem przedstawicieli spółki pozytywnie wpłynie to na bezpieczeństwo energetyczne kraju.
Łączne przeładunki bałtyckich portów morskich osiągnęły 460,4 mln ton w pierwszym półroczu 2025, co oznacza niewielki 0,5% przyrost wolumenu. Na wskazany wynik złożyły się różnokierunkowe zmiany, co odnosi się zarówno do poszczególnych krajów regionu, a także określonych grup ładunkowych oraz technologicznych.
W lipcu port w Walencji obsłużył 492 874 TEU oraz łącznie 3,26 mln TEU w okresie od stycznia do lipca. Dane miesięczne oznaczają wzrost o 6,88% w porównaniu z lipcem ubiegłego roku, a wynik siedmiomiesięczny pokazuje zwyżkę o 4,28%.
Zysk netto ZMPG S.A. za pierwsze półrocze 2025 roku wyniósł 81,6 mln zł – to wzrost o 19,4% w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku. Ogółem, Port Gdynia obsłużył w pierwszym półroczu 2025 roku niemal 13,1 mln ton ładunków, z czego 65% struktury ładunkowej stanowiła drobnica. W tej kluczowej grupie przeładunki wzrosły o niemal 10%, osiągając poziom 8,5 mln ton. To efekt dynamicznego rozwoju połączeń ro-ro oraz rosnącego wolumenu kontenerów, wspieranego m.in. przez współpracę z fińskim armatorem Finnlines.
W okresie styczeń-marzec 2025 br. w ukraińskich portach morskich przeładowano 23 mln ton ładunków. Jak podaje Ukraińska Administracja Portów Morskich (USPA), jest to o 4,8 mln ton mniej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Wynika to nie tylko z zagrożeń czyhających na Morzu Czarnym, ale też spadku produkcji w kraju, co odbija się tez na eksporcie.
Do 2030 roku powinniśmy potroić przeładunki w polskich portach - przekazał w poniedziałek podczas konferencji "Polska. Rok przełomu" premier Donald Tusk.
Istotne zawirowania rynkowe, a także napięta sytuacja geopolityczna w obszarze Bałtyku stanowią duże wyzwanie, a jednocześnie szansę rozwojową dla funkcjonowania portów morskich. Z tego punktu widzenia wyniki działalności portów morskich regionu uznać można za dobre, choć w tym wypadku głównym motorem zanotowanego wzrostu są porty rosyjskie.
Jak informuje największy terminal w Porcie Gdańsk, w 2024 roku osiągnął wynik operacyjny na poziomie 2 242 401 TEU. Jest to o 191 588 TEU więcej niż w 2023 roku. W ten sposób Baltic Hub dąży do potwierdzenia swojej pozycji lidera na Morzu Bałtyckim w zakresie przeładunków.
W Porcie Gdańsk, przy nabrzeżu Dworzec Drzewny, spółka Port Gdański Eksploatacja obsłużyła statek AAL Hamburg, który dostarczył ponadgabarytowe elementy przeznaczone dla projektu energetycznego na południu kraju.
Baltic Power rozpoczął przeładunki pierwszych wielkogabarytowych elementów na potrzeby pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej. Elementy, które będą pracować w lądowej części przedsięwzięcia, przypłynęły do Portu Gdynia, a następnie część z nich popłynęła barką do Portu Władysławowo.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem