W lipcu port w Walencji obsłużył 492 874 TEU oraz łącznie 3,26 mln TEU w okresie od stycznia do lipca. Dane miesięczne oznaczają wzrost o 6,88% w porównaniu z lipcem ubiegłego roku, a wynik siedmiomiesięczny pokazuje zwyżkę o 4,28%.
W ujęciu rocznym, w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy terminale zarządzane przez Valencia Port Authority (APV) przeładowały 5,6 mln TEU, co stanowi wzrost o 8,43% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.
Pod względem masy przeładunkowej, nabrzeża APV obsłużyły w pierwszych siedmiu miesiącach roku 47,75 mln ton (wliczając rybołówstwo i zaopatrzenie statków), czyli o 1,06% mniej. Spadek ten wynika głównie z ponad 10% redukcji w przeładunkach ładunków masowych suchych.
Ogólnie rzecz biorąc, w lipcu Valenciaport utrzymał trend z ostatnich miesięcy: wzrost liczby pełnych kontenerów eksportowych (+3,53%) i importowych (+17,52%) oraz spadek w przeładunkach tranzytowych (-2,23%).
W segmencie transportu Ro-Ro (Roll-on/Roll-off), obejmującym ładunki toczące się na własnych kołach (naczepy, ciężarówki, pojazdy itp.), do tej pory w 2025 roku obsłużono 8,37 mln ton oraz 318 650 ITU (jednostek transportu intermodalnego), co oznacza wzrost o 3,65%.
Jeśli chodzi o transport kolejowy, skumulowany wynik od początku roku wyniósł prawie 2 mln ton (dokładnie 1 929 762 t), co stanowi wzrost o 9,09% wobec analogicznego okresu 2024 roku.
W ruchu pasażerskim przewożeni użytkownicy regularnych linii (466 549) po raz pierwszy w tym roku przewyższyli liczebnie pasażerów rejsów wycieczkowych (430 223).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął