Jak informuje największy terminal w Porcie Gdańsk, w 2024 roku osiągnął wynik operacyjny na poziomie 2 242 401 TEU. Jest to o 191 588 TEU więcej niż w 2023 roku. W ten sposób Baltic Hub dąży do potwierdzenia swojej pozycji lidera na Morzu Bałtyckim w zakresie przeładunków.
Jak podkreśla firma, osiągnięty wynik ma być efektem realizowania ciągłych inwestycji, wdrażania nowoczesnych technologii, a także wysokiego poziomu obsługi i współpracy z klientami. Do tego dochodzi zaangażowanie całego zespołu Baltic Hub.
Za wspomnianym wynikiem przeładowanych 2 242 401 TEU idą także liczby związane z obsługą jednostek morskich. W 2024 roku dotyczyło to 642 statków, w tym 147 oceanicznych. Także w tej kwestii terminal miał pochwalić się rekordem, gdyż podczas zawinięcia jednego statku zostało przeładowanych 20 459 TEU.
Nie brakowało też innych osiągnięć. W kwietniu ub. r., w ciągu jednej zmiany dziennej obsłużono 1731 ciężarówek i 2652 kontenery, osiągając średni czas obsługi na poziomie 32 minut. Ponadto podczas nocnej zmiany z 7 na 8 września ub. r., w ciągu 12 godzin udało się przeładować aż 888 kontenerów.
Czytaj więcej: Rekordowy przeładunek w Baltic Hub
Zarząd Baltic Hub podkreśla również swoje zaangażowanie w zakresie rozwoju transportu intermodalnego. W 2024 roku na jego terenie obsłużono 8 214 pociągów i 616 016 ciężarówek. Ma to oznaczać także postęp w zakresie innowacji technologicznych i stałego doskonalenia procesów zapewniających wydajniejszą obsługę na terminalu. W ub. r. średni czas obsługi samochodu ciężarowego w Baltic Hub wyniósł 33 minuty.
Jak podkreśla firma w komunikacje na portalu Linkedin, rok 2025 ma być
niemniej ciekawy i intensywny. W planach jest zakończenie budowy
terminalu T3 i zwiększenie zdolności przeładunkowej o 1,5 mln TEU. Ma to
wzmacniać działalność Baltic Hub w zakresie zrównoważonego rozwoju i
społecznej odpowiedzialności biznesu. Inwestycja ta pozwoli na
stworzenie znacznie bardziej bezpiecznego, nowoczesnego i wygodnego
środowiska pracy. W efekcie realizacji tego ogromnego przedsięwzięcia w
ub. r. powstała sztuczna wyspa o powierzchni 36 ha, na której powstaje
plac manewrowo-składowy. Nowy teren zostanie wyposażony w siedem suwnic
nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na
świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie
obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych
stanowiskach. Pierwsze suwnice przybywają z Chin, w przyszłości będą
pracować na nowym nabrzeżu T3.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął