Jan Van Mossevelde od 1 stycznia 2025 roku obejmie stanowisko dyrektora generalnego Baltic Hub. Zastąpi na stanowisku Charlesa Bakera - podała w czwartek spółka.
Jak poinformował Baltic Hub, polski operator terminali kontenerowych i członek Grupy PSA, działający w Porcie Gdańsk, nowym dyrektorem generalnym (CEO), zostanie Jan Van Mossevelde. Obejmie to stanowisko od 1 stycznia 2025 roku.
Jak podkreśla firma, przyszły dyrektor generalny to doświadczony profesjonalista w branży. Obecnie sprawuje podobną funkcję w PSA Halifax w Kanadzie i na nowe stanowisko wniesie ponad 38-letnie doświadczenie w sektorze portów i logistyki. Zajmował wysokie stanowiska handlowe, operacyjne i kierownicze w jednostkach biznesowych PSA w Belgii, Włoszech i Kanadzie. Jako dyrektor generalny Baltic Hub, Van Mossevelde będzie działał w oparciu o silne fundamenty terminalu, aby napędzać jego dalszy wzrost i rozwój.
Charles Baker, obecny Dyrektor Generalny Baltic Hub, od 1 stycznia 2025 r. obejmie nowe stanowisko Head of Intermodal Europe w PSA. W nowej roli będzie odpowiedzialny za tworzenie i wdrażanie strategii intermodalnej PSA w całej Europie. Podczas swojej kadencji na stanowisku Dyrektora Generalnego Baltic Hub, pomógł w odniesieniu znaczących sukcesów handlowych, zwiększeniu możliwości operacyjnych i nadzorowaniu budowy nowego terminalu T3. Po jej ukończeniu, T3 zwiększy roczną przepustowość Baltic Hub z 3 mln do 4,5 mln TEU, umacniając jego pozycję jako jednego z największych i najbardziej zaawansowanych terminali w Europie.
Baltic Hub został uruchomiony w 2007 roku, początkowo pod nazwą DCT Gdańsk. Zatrudnia ponad 1,4 tys. osób. Łączna długość dwóch głębokowodnych nabrzeży terminalu wynosi 1,3 km, co pozwala na obsługę czterech statków jednocześnie. Posiada zdolność przeładunkową do 3 mln TEU (ponad 700 statków) rocznie, w tym największe kontenerowce świata, mające do 400 metrów długości. Tylko w 2023 roku terminal obsłużył 2,05 miliona TEU.
Obok budowy terminalu T3 od listopada tego roku trwają prace nad terminalem T5. Będzie on pełnił rolę terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. Inwestycja ma być gotowa w ciągu 1,5 roku. Po ukończeniu robót dla jednostek instalacyjnych i innych zaangażowanych w prace na morzu, będą dostępne dwa nabrzeża o łącznej długości 800 metrów, a także rampa Ro-Ro. W terminalu znajdą się także place montażowe i składowe o dużej nośności na potrzeby elementów wież wiatrowych. Głębokość nabrzeży będzie sięgać do 17,5 metra.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął