ew
Firma Baleària zdecydowała się na zamówienie kolejnego nowego promu. Tym razem przewoźnik zdecydował się zainwestować w budowę szybkiej jednostki ro-pax. Przy okazji hiszpański armator zostanie pionierem – stanie się posiadaczem pierwszego na świecie szybkiego katamaranu zasilanego paliwem LNG.
Nowy statek będzie miał 125 metrów długości oraz 28 metrów szerokości. Na swój pokład będzie mógł przyjąć 1200 pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych (w alternatywnym wariancie część tej powierzchni może zostać przeznaczona do transportu pojazdów ciężarowych).
Statek zostanie wyposażony w cztery silniki dual-fuel dostarczone przez koncern Wartsilä – każdy o mocy 8800 kW. Pozwolą mu one rozwinąć prędkość maksymalną 40 węzłów (74 kilometry na godzinę). To sprawia, że będzie to najdłuższy, najszybszy i posiadający największą pojemność katamaran na świecie. Szef firmy Baleària, Adolfo Utor, dodał, że zamówienie tego promu to swoista rewolucja i kolejny kamień milowy w historii firmy.
Prom zostanie wyposażony także w dwa zbiorniki służące do przechowywania paliwa LNG. Dzięki temu jego zasięg wyniesie 740 kilometrów. Na uwagę zasługuje też kadłub, który został zaprojektowany w taki sposób, by ograniczyć zużycie paliwa i zwiększyć efektywność energetyczną.
Budowa promu, która rozpocznie się w grudniu br., będzie kosztowała 90 milionów euro. Konstrukcja powstanie w hiszpańskiej stoczni Astilleros Armon Gijón. Jednostka ma wejść do serwisu latem 2020 r.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO