Zmarł wiceprezes PERN Tadeusz Zwierzyński. Wiadomość o jego śmierci przekazała spółka. Tadeusz Zwierzyński pracował w PERN od 2012 r., a od 2016 r. był członkiem zarządu tej spółki, strategicznej dla bezpieczeństwa energetycznego Polski.
„Doświadczony menadżer i fachowiec, życzliwy kolega i przyjaciel. Zmarł 18 grudnia 2020 r. Cześć Jego Pamięci!” – poinformował PERN na swej stronie internetowej w nocie biograficznej Tadeusza Zwierzyńskiego.
„Pan prezes Tadeusz Zwierzyński posiadał ogromne doświadczenie zawodowe, zrealizował w Polsce wiele ważnych inwestycji, w tym w energetyce. Był człowiekiem o ogromnej wiedzy, osobą absolutnie wyjątkową, otwartą, zawsze gotową do rozmowy, wysłuchania i udzielenia porady, nie tylko w kontaktach pracowniczych, ale i prywatnie” – powiedziała PAP rzecznik PERN Katarzyna Krasińska.
Tadeusz Zwierzyński rozpoczął pracę w PERN w czerwcu 2012 r. jako kierownik projektu Terminal Naftowy w Gdańsku. Był tam odpowiedzialny za realizację inwestycji i oddanie do eksploatacji pierwszej jej części przeznaczonej do transportu i magazynowania ropy naftowej. Wcześniej, w latach 2009-11 był wiceprezesem zarządu PLNG z siedzibą w Świnoujściu - od stycznia 2010 r. odpowiedzialnym za budowę tamtejszego terminala regazyfikacyjnego. W latach 2007-09 był z kolei prezesem Polskie LNG, a przedtem, od 2006 r., wiceprezesem PGNiG, gdzie nadzorował projekty strategiczne, w tym realizację importu LNG do Polski, a także odpowiadał za część badawczo-rozwojową spółki.
Wcześniej Tadeusz Zwierzyński pracował na kierowniczych stanowiskach w stoczniach: w latach 2002-06 w Stoczni Szczecińskiej Nowej, jako dyrektor ds. technicznych i restrukturyzacji, od 1997 r. do 2002 r. w Stoczni Gdyńskiej, jako dyrektor techniczny-prokurent, a uprzednio w latach 1995-97 członek zarządu, dyrektor techniczny, natomiast w latach 1989-94 kierownik Biura przygotowania produkcji.
PERN to państwowy, strategiczny podmiot dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, odpowiadający m.in. za tłoczenie rurociągami ropy naftowej do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech oraz za magazynowanie w bazach na terenie kraju, zarówno surowca, jak i paliw płynnych. Spółka świadczy też usługi transportu paliw, w tym benzyny, oleju napędowego i opałowego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów