Umożliwienie klientom PERN realizacji Narodowego Celu Wskaźnikowego (NCW) czyli osiągnięcia 14% udziału energii odnawialnej w transporcie w perspektywie 2030 roku – to jeden z powodów modernizacji baz paliw jaką obecnie realizuje Spółka. Firma unowocześnia fronty autocysternowe, co poprawia komfort kierowców, skraca czas ich obsługi, a także umożliwia bezpośrednie dozowanie biokomponentów i dodatków firmowych podczas załadunku autocystern. PERN rozbudowuje także pojemności magazynowe na biokomponenty.
Obowiązek NCW wynika z ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych i jest jednym z kilku instrumentów realizacji celu osiągnięcia 14% udziału energii odnawialnej w transporcie w perspektywie 2030 r., wynikającego z Krajowego planu na rzecz energii i klimatu na lata 2021-2030. Obejmuje on przede wszystkim konieczność stosowania biokomponentów w paliwach ciekłych i biopaliwach ciekłych.
PERN zakończył zadania związane z modernizacją frontów autocysternowych w bazach paliw w Koluszkach i Kawicach. Prace w tym zakresie kontynuowane są w kolejnych czterech lokalizacjach: w Nowej Wsi Wielkiej, Boronowie, Rejowcu oraz Woli Rzędzińskiej.
W ramach prowadzonych prac firma zastosowała nowoczesne rozwiązania techniczne, które mają za zadanie poprawić możliwości techniczne frontów autocysternowych.
- Obecne
trendy wskazują na rosnące zainteresowanie Klientów dozowaniem dodatków
firmowych do paliw płynnych. Dążymy do stworzenia stanowisk
„multiproduktowych”, co umożliwi kierowcom odebranie dowolnej kompozycji
paliw oraz dodatków uszlachetniających przy jednym stanowisku, bez
konieczności przejazdu autocysterny na inną wyspę nalewczą. W ramach
modernizacji frontów autocysternowych linie nalewcze wyposażane są w
najnowocześniejsze moduły dozowania dodatków firmowych – podkreśla Paweł
Wysocki, dyrektor pionu technicznego w PERN.
PERN
realizuje już także prace związane z rozbudową pojemności magazynowych
na biokomponenty – estry wyższych kwasów tłuszczowych (FAME) oraz
bioetanol. Dotychczas rozstrzygnięte postępowania przetargowe dotyczą
rozbudowy magazynów estrów o łącznej pojemności 2,8 tys. m³ w 5
lokalizacjach – w Bazach Paliw w: Koluszkach, Emilianowie, Woli
Rzędzińskiej, Kawicach, Małaszewiczach oraz pojemności na bioetanol o
pojemności 300 m³ w Bazie Paliw w Nowej Wsi Wielkiej.
W Koluszkach i Nowej Wsi Wielkiej Klienci PERN będą mieli możliwość dostarczania biokomponentów koleją jako alternatywę do obecnie funkcjonującego transportu samochodowego. Dodatkowo trzy linie nalewcze frontu autocysternowego w Bazie Paliw w Małaszewiczach zostaną wyposażone w instalacje do dozowania estrów.
Obecnie trwają postępowania przetargowe na rozbudowę pojemności magazynowych do magazynowania estrów w Bazach Paliw w Nowej Wsi Wielkiej oraz Rejowcu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii