• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Wyroby stalowe w portach. Ich obsługa to wyzwanie

AK

12.05.2021 13:17 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Wyroby stalowe w portach. Ich obsługa to wyzwanie
Wyroby stalowe w portach. Ich obsługa to wyzwanie  - GospodarkaMorska.pl
Fot. TSL Silesia

W dobie rosnącej konkurencji na rynku usług portowych kluczowym elementem coraz częściej okazuje się dopasowanie zakresu usług do rosnących oczekiwań klientów. Jedną z grup towarów charakteryzującą się różnorodnym zakresem wymagań jest stal. 

Z uwagi na wiele postaci i form, ten towar wymagać może sortowania, konfekcjonowania czy wymiarowania w zależności od potrzeb importera lub finalnego odbiorcy. Przykładem produktu stalowego wymagającego często dodatkowego serwisu są arkusze stalowe. Towar ten z powodzeniem obsługuje TSL Silesia - jedna z firm specjalizujących się w obsłudze wyrobów stalowych w polskich portach morskich. 

Na przestrzeni ostatnich miesięcy obsłużyła arkusze stalowe w imporcie przez gdański port dla wiodącego producenta wyrobów metalowych w środkowo-południowej Polsce. Pomimo pandemii koronawirusa, zarówno transport morski statkiem do portu, jak i wywóz całości towaru samochodami przebiegał szybko i sprawnie. Wśród czynności dodatkowych wykonywanych przy tego typu towarze wymienić można szacowanie wag każdego arkusza na podstawie dokonywanych pomiarów długości, szerokości i grubości. 

Z uwagi na metodologię manipulacji towarem czynności te realizowane są bezpośrednio przed załadunkiem w relacji plac-samochód. Po wstępnym oszacowaniu wag ładunku, dokonać należy weryfikacji sumarycznego tonażu na naczepie,  auto jest więc kierowane na wagę portową, przy zachowaniu odpowiednich norm wagowych. Po wystawieniu stosownych dokumentów transportowych kierowca ma zielone światło, aby wyruszyć w drogę do klienta. Istotne jest, aby kierowcy przechodzili kontrolę płynnie, przy minimalnym nakładzie czasowym, co wpływa znacząco na czas dostawy materiału do odbiorcy.

Zadanie z pozoru proste, często okazuje się wyzwaniem z powodu ogromnej różnorodności towaru – grubość poszczególnych sztuk waha się niejednokrotnie od 6 do 70 mm, natomiast długość arkuszy dochodzi do kilkunastu metrów. Nie ułatwiają sprawy również warunki pogodowe  - w okresie zimowym zacinający śnieg, deszcz ze śniegiem, silny wiatr i temperatura kilku stopni poniżej zera nie ułatwiały pracy.

Jednakże profesjonalna obsługa spedytora na miejscu, bardzo dobre relacje z pracownikami portu, czujność, koncentracja i nadzór podczas każdego etapu procesu pozwala na sprawną realizację kontraktów i dostarczenie wymaganym czasie kilkuset sztuk arkuszy stalowych do miejsca docelowego. Nad całością prac spedycyjno-portowych kontrolę sprawuje oddział trójmiejski TSL Silesia.


Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 36575,00 $ tona 1,63% 23 wrz
 Cynk 3043,00 $ tona 0,83% 23 wrz
 Aluminium 2936,00 $ tona 1,73% 23 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.