Trwająca pandemia koronawirusa i związane z nią ograniczenia ciągle mają negatywny wpływ na gospodarkę Polski, jednakże kluczowy dla przewozów droga morską handel zagraniczny na szczęście w dalszym ciągu nie zamiera i opiera się skutkom covidu. Kontynuowane inwestycje w budownictwo i infrastrukturę oraz związane z nimi zapotrzebowanie na surowce, jak również i wyroby stalowe pozwoliły utrzymać obrót towarów obsługiwanych w portach morskich na dość wysokim poziomie.
TSL Silesia – przedsiębiorstwo spedycyjne działające we wszystkich kluczowych polskich portach morskich, tj. w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu i Szczecinie, początek roku zaczęła z bardzo dobrym wynikiem. W I kwartale obsłużyła łącznie ponad 850 000 ton towarów masowych – takich jak węgiel czy ruda żelaza – oraz około 59 000 ton towarów drobnicowych, w skład których wchodzą m.in. stalowe arkusze, pręty, kręgi blachy oraz rury.
Towary obsłużone przez TSL Silesia przybyły do portów morskich głównie na statkach typu Bulk czy General Cargo, jednakże część obsłużonych przez TSL dostaw przypływa również na kontenerowcach. Zauważalny jest stały wzrost udziału tego typu transportu, szczególnie na dalekich dystansach. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów i szukając najkorzystniejszych rozwiązań, TSL Silesia oferuje obsługę kontenerów nie tylko drogą morską, ale również lądową przez wschodnią granicę, wzdłuż której znajdują się jej oddziały.
Poza obsługą spedycyjną towarów TSL Silesia odpowiedzialna jest również za ich odprawę celną oraz nadzór nad wszelkimi dodatkowymi usługami związanymi np. z wyborem towaru dla klienta czy też odpowiednim zabezpieczeniem go podczas transportu. Zadaniem TSL Silesia jest również czuwanie nad prawidłowością przebiegu rozładunków i załadunków na wybrane środki transportu tak, aby klient miał pewność, że jego towar dotrze na czas i z uwzględnieniem wszelkich przepisów bezpieczeństwa.
Dzięki dużemu doświadczeniu oraz wieloletniej współpracy z polskimi portami, TSL Silesia świadczy usługi w sposób sprawny i profesjonalny oraz dokłada należytej staranności podczas obsługi powierzonych jej towarów w imporcie oraz eksporcie, a także jest zawsze obecna podczas wszelkich manipulacji towarem.
Marina w Pucku będzie gotowa trzy miesiące przed terminem
Rosja stawia na Arktykę. Jeden z tamtejszych portów otwarty dla zagranicznych statków handlowych
Baltic Hub inwestuje w lokalną społeczność. Znamy laureatów konkursu grantowego Busole!
Duże problemy małych portów morskich
Port Gdynia. Udaremniono przemyt wypchanych niedźwiedzi
Białoruś chce wykorzystać port w Murmańsku