Wojsko zdemontowało most pontonowy na Wiśle, na którym ułożone były dwie nitki rurociągu tymczasowego doprowadzającego ścieki z lewobrzeżnej Warszawy do oczyszczalni "Czajka".
Przeprawa jest już rozpięta. Jej elementy są wyciągane na brzeg Wisły. Dowódca batalionu pontonowego ppłk. Piotr Kranz wyjaśnił, że przez kolejne dni sprzęt będzie transportowany do jednostki macierzystej, czyli 2. pułku inżynieryjnego z Inowrocławia.
W operacji tej bierze udział od 140 do 170 żołnierzy.
9 września żołnierze 2. pułku inżynieryjnego z Inowrocławia przygotowali most do ułożenia na nim tymczasowych rurociągów. W połowie października musieli go zdemontować z powodu nadejścia fali wezbraniowej z południa. Poziom wody na Wiśle był o trzy metry wyżej niż obecnie. Po przejściu fali przeprawę zbudowano ponownie.
Przez cały czas – dniem i nocą – przy utrzymaniu mostu pełniło służbę 20 żołnierzy.
W ubiegłą niedzielę wieczorem, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawie S.A. przełączyło przepływ ścieków z tymczasowego układu przesyłowego ułożonego na moście pontonowym do nowego, wydrążonego pod Wisłą rurociągu alternatywnego układu przesyłowego. W poniedziałek rozpoczął się demontaż bypassa.
Do awarii układu przesyłowego transportującego ścieki z lewobrzeżnej Warszawy do położonej po prawej stronie Wisły oczyszczalni "Czajka" doszło 29 sierpnia. Od tego czasu do 27 października MPWiK zrzuciło do Wisły – według Wód Polskich – ponad 10 mln metrów sześciennych nieoczyszczonych ścieków.
#AwariaCzajka Rozpoczęto demontaż tymczasowego układu przesyłowego na moście pontonowym. Przypominam, że dzięki #WojskoPolskie działał tak długo, w tak trudnych warunkach atmosferycznych! #WodyPolskie pic.twitter.com/6Zf2D2mFdA
— Przemysław Daca (@DacaPrzemyslaw) December 14, 2020
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów